Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Календар
«  Юни, 2018  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Постинг
19.12.2015 00:14 - ЗНАЕМ ли със сигурност, какво съдържат капсулите с име "ВИТАМИНИ"?
Автор: dalida Категория: Бизнес   
Прочетен: 1279 Коментари: 2 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


През 1912 г. американският учен от полски произход Казимир Функ изолира от оризовите люспи съдържащо аминна група вещество (витамин В1), което лекува болестта бери-бери*, и му измисля име, което вече над сто години успешно продава капсули, таблетки, сиропи...

       ПЕТ МИТА за "витамините" приети за истина от хората!



1. Колкото повече витамини пиеш, толкова по-здрав си!Витамините са полезни, а от полезното винаги трябва повече. Фундаментална грешка.
- "Повечето хора не осъзнават, че няма реална полза да взимат повече от препоръчаните дози витамини и минерали и не са наясно, че те може да навредят”, казва д-р Джоана Дуайър от Националния здравен институт на САЩ. Особено мастноразтворимите витамини, които се натрупват в организма (А и D в черния дроб, Е и К – в мастните тъкани). Защо е така?
Пример:
- Ако изядете целия черен дроб на бяла мечка, може да умрете от предозиране с витамин А.
- Излишъкът на витамин "D" в организма води до необичайно високо съдържание на калций в кръвта, което уврежда сърцето, бъбреците и други органи.
- Изследване от 1994 г. показва, че пушачите, които взимат продължително време бета-каротин (провитамина, който тялото преработва във витамин А), са изложени на по-голям риск от рак на белите дробове.
- Витамин "Е" повишава артериалното налягане, а в комбинация с някои лекарства пречи на кръвосъсирването.
- Витамините и минералите взаимодействат помежду си. Ако приемате прекалено много витамин Е, по-трудно преработвате витамин К.
- Високите количества витамин "А" повишават потребността на организма от витамините С и В1. Същото важи за минералите.
- Ако приемате повече желязо, лишавате организма си от цинк.

2. Приемаме всички необходими витамини от храната
Да – ако ядем разнообразни плодове и зеленчуци през цялата година, веднага щом ги откъснем от градината, дишаме чист въздух, пием изворна вода и не сме подложени на стрес. Според здравни експерти само 3% от хората живеят и се хранят толкова здравословно.
- Парниковите плодове и зеленчуци са по-бедни на витамини и минерали от слънчевите.
- В 100 г ябълков сок има около 2 мг витамин С. За да си осигурите дневната необходима доза от 65 мг, трябва да изпиете 3 л сок.
- Замърсеният въздух увеличава нуждата от витамини, да не говорим за пушенето: една цигара унищожава до 100 мг витамин С в организма.

3. Суровите зеленчуци съдържат най-много витамини. Някои витамини се губят при готвенето. Но не всички.
- Експеримент, проведен през 2009 г. от Института за хранителни изследвания в САЩ, показва, че човешкият организъм абсорбира около 5% от бета-каротина от един суров морков. Когато е сварен, този процент скача на 60, а когато е предварително смлян и после сварен – до 90%. Фрешът от моркови е полезен, но морковената салата със зехтин е по-полезна – витамин А е мастноразтворим.
- Още по-полезни от нея са задушените моркови, комбинирани с масло или зехтин. Но ако имаме недостиг от витамин А, най-добре можем да си го наваксаме, като ядем черен дроб.

4. Морковите подобряват зрението. Витамин А е полезен за очите. Бета-каротинът, който дава оранжевия цвят на морковите, се трансформира във витамин А в тялото. Следователно колкото повече моркови ядем, толкова по-добре ще виждаме.
Не е вярно!!
- Витамин А е важен за очите, недостигът му може да доведе до слепота – но той изобщо не помага при късогледство или далекогледство. Колкото и моркови да ядете, зрението ви няма да се подобри, а реален недостиг на витамин А, който може да причини увреждания, в развития свят почти не се среща. За сметка на това в развиващите се страни всяка година близо половин милион деца губят зрението си поради липса на витамин А в храната. Но и там морковите не са опция – световните организации търсят по-трайни и лесни за отглеждане зеленчуци, например сладките картофи, които са богати на бета-каротин не по-малко от морковите.

5. Витамин С предпазва от настинка. Това е заблуда!
- През 70-те години на ХХ век химикът нобелист Линъс Полинг популяризира твърдението, че витамин С предпазва от леката вирусна инфекция, която ни тормози през студените месеци. Сега го смятаме за аксиома. Но през 2007 г. е проведен обстоен анализ, който обхваща десетилетия изследвания и доказва, че витамин С няма съществена роля в предотвратяването на настинката.
Единственото, което прави витаминът, е да съкрати времето, в което подсмърчаме – с един ден в годината при здрави възрастни и с четири – при децата. Този нищожен ефект не може да ни накара да го пием цяла година, ако не бяха другите му ценни свойства. Изследване на Калифорнийския университет в Лос Анджелис, проведено през 1992 г., открива, че 800 мг витамин С на ден може да удължат живота с 6 години.
 



Гласувай:
10
0


Вълнообразно


1. andri - Морковите подобряват зрението, но само ако са откъснати в момента и се изядат веднага.
19.12.2015 07:59
Само след ден-два престой в хладилника, моркова потъмнява и се сбръчква като старец. Хладилника изсмуква жизнените му сокове и го прави "невалиден" - безполезен

Знаете ли че:

1. Човешкото тяло произвежда Витамин D само с помощта на слънчевата топлина.
Слънцето "изстрелва" своите лъчи, които си проправят път до Земята през Слънчевата система и нашата атмосфера и стоплят кожата ни. Това задейства невероятна химична реакция (произвеждаща Витамин D), която спомага за поддържането на живота ви и в края на краищата спомага за растежа и заздравяването на костите.
Без Витамин D може да развиете заболявания като остеопороза. Имунната ви система също може да отслабне. Смята се също така, че Витамин D спомага за предотвратяването на рак, сърдечносъдови заболявания и депресия.
2. Ако на ден изядете три сандвича от Магдоналс рискувате да станете зависими,заради веществото съдържащо се в хлебчето - царевичен сироп. В нормални обстоятелства тялото ви разгражда храната за 24-72 часа. При хамбургерите обаче е нужно много повече време, тъй като те са много по-мазни. След като погълнете само един Big Mac, може да са нужни над 3 дни, за да бъде разграден напълно. Но, ако изядете три в един ден,мазнините се натрупват и след време от 1 седмица, сте готови за напълняване. Мазнините които не се разграждат напълно се наслагват в червата, стомаха се разширява и ви става тежко на корема. Трудното дишане и задъхване по стълбите е признак за нарушаване на разграждането на храната, което предизвиква сърцебиене и затлъстяване на тялото - образува се коремче, което започва да ви пречи при обуване на обувките с връзки.
3. Т.нар. транс-мазнини се разграждат за 51 дни. Big Mac съдържа 1.5 гр. от тях. Различните изследвания доказват, че транс-мазнините са свързани със затлъстяване, сърдечносъдови заболявания, рак и диабет.
цитирай
2. mt46 - Поздрав!...
21.12.2015 14:46
Да, важна е дозировката... Понякога вземам по 1 витамин С през зимата, а като настина - повече...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dalida
Категория: Бизнес
Прочетен: 4451169
Постинги: 889
Коментари: 4405
Гласове: 24436