Блогрол
Постинг
26.11.2012 16:50 -
РЕНЕСАНС / картинна галерия
Автор: dalida
Категория: Изкуство
Прочетен: 6991 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 09.04.2015 10:37
Прочетен: 6991 Коментари: 2 Гласове:
19
Последна промяна: 09.04.2015 10:37
Ренесанс - XV - XVI в
Това е и периодът, в който Европа става водеща сила в икономическото, политическото и културното отношение.
Венецианска школа - Микеланджело Буонароти
Характерният стил в творчеството на Микеланджело като живописец проличава още в първите му творби – Мадона Дони (1503 г.), Дони Тондо, Дони Мадона, понякога наричана и Светото семейство е една от трите оцеляли панелни картини на възрастния Микеланджело[1], и единствената, която е завършена. Днес е изложена в музея Уфици, във Флоренция. Поръчана е от Аньоло Дони в чест на брака му с Мадaлена Строци, дъщеря на известена тосканска фамилия, през 1504г.. Картината е във формата на тондо, с кръгла рамка. Картината е обогатена със символи, които не са ясни за масовия зрител. Например детелината на преден план, символизира Светата троица, докато исопа през Йоан Кръстител - кръщението.
Значението на петте голи мъжки фигури на заден план, които не гледат към основната сцена, е спорно. Според някои изкуствоведи - те, напомняйки антични скулптури, представят езичеството, в противовес на християнството, или езичници, чакащи кръщение. Според други - те са свързани с хомосексуализма на автора.
Освен Светото семейство известен е и проекта на неосъществения стенопис в Палацо Векио Битката при Кашина. Но най-пълен израз те получават в едно от най-великите негови произведения – стенописите на потона на Сикстинската капела, които художникът рисува по поръчка на папа Юлий ІІ. Те представляват девет композиции с библейска тематика, разположени на повърхност с площ повече от 500 кв. метра, които художникът рисува, в продължение на четири години.
През 1541 г. Микеланджело завършва живописния декор на Сикстинската капела с грандиозната фреска Страшния съд, разположена на олтарната стена. Творбата е изпълнена в нарушение на каноните на традиционната иконографска живопис, нейният автор придава на религиозната тема смисъла на човешка трагедия - внушителната лавина от човешки тела създава потресаващия образ на трагическа катастрофа, въплъщение на идеята за свършека на света - Страшният съд е представен като Гняв Божи (Dies irae), като Ден на гнева.
За откриването на фреската дошъл новият папа Павел ІІІ. Придружавали го кардинали и сановници. Картината, която те видели предизвикала изумлението им. Голяма част от образите във фреските имали чертите на техни съвременници. Папският церемониалмайстор, който отдавна бил в конфликт с художника, видял с ужас, че Микеланджело го е поставил в Ада между осъдените. Възмутен, сановникът се обърнал към папата с молба Микеланджело да бъде наказан за своята волност, а портретът му да бъде заличен от стенописа. Папа Павел ІІІ бил остроумен човек и се обърнал към сановника с думите: "Ти знаеш, че аз имам власт над Рая, над Чистилището също, но над Ада – не! Оттам не мога да те извадя! За тебе няма спасение!". . . . .
Естетиката и творческият гений на великия ренесансов майстор се проявяват и в областта на архитектурата. С изключителен творчески размах, Микеланджело открива нови измерения на синтеза на архитектурата с другите пластични изкуства. Той е автор на няколко реализирани архитектурни проекта: Параклиса "Сан Лоренцо" във Флоренция (фасадна композиция), Библиотека "Лоренциана" в Рим, Порта "Пиа" във Флоренция, реконструкция на намиращия се в центъра на Рим Капитолийски хълм. На 71-годишна възраст творецът получава нова голяма задача - да продължи строежа на купола на катедралата "Свети Петър", която е започната от Браманте, строена после от Рафаело Санти, а след неговата преждевременна смърт отново променяна и преработвана. Творецът успял да направи само дървен модел, според който бил построен по-късно куполът й. Разположен на височина 132,5 м, той се виждал от всички точки на града.
Базиликата „Свети Петър“ (на латински: Basilica Sancti Petri; на италиански: Basilica di San Pietro) е късноренесансова църква във Ватикана, едно от централните свещени места на Римокатолическата църква. С обща площ на помещенията от 15 160 mІ това е най-голямата християнска църква в света. Християнска църква на същото място съществува от 4 век, а строителството на съвременната сграда започва на 18 април 1506 година и е завършено на 18 ноември 1626 година.
Почти всички талантливи архитекти на Италия се редуват в проектирането и строителството на „Св. Петър“. През 1506 г. е утвърден проектът на Донато Браманте за съоръжение във формата на гръцки кръст и се започва строителството. След смъртта на Браманте главен архитект става Рафаело, който се връща към традиционната форма на латинския кръст. След него работят Балдасаре Перуци и Антонио Сангало, който избира формата на базилика. Накрая през 1546 г. ръководството е поръчано на Микеланджело. Той се връща към идеята за съоръжение с централен купол, но предвижда вход с много колони от източната страна. Микеланджело прави много масивни всички носещи конструкции и издига барабана на централния купол, който е довършен след смъртта му. От четирите малки купола, предвиждани от Микеланджело, са построени само два. Неговият замисъл е изпълнен по-точно при западната олтарна стена.
Информация за ренесанса има и тук: - http://magi.triada.bg/art.aspx?d=2460 - http://www.referati.org/renesans-etapi-razvitie-shkoli/46335/ref
Това е и периодът, в който Европа става водеща сила в икономическото, политическото и културното отношение.
Венецианска школа - Микеланджело Буонароти
Характерният стил в творчеството на Микеланджело като живописец проличава още в първите му творби – Мадона Дони (1503 г.), Дони Тондо, Дони Мадона, понякога наричана и Светото семейство е една от трите оцеляли панелни картини на възрастния Микеланджело[1], и единствената, която е завършена. Днес е изложена в музея Уфици, във Флоренция. Поръчана е от Аньоло Дони в чест на брака му с Мадaлена Строци, дъщеря на известена тосканска фамилия, през 1504г.. Картината е във формата на тондо, с кръгла рамка. Картината е обогатена със символи, които не са ясни за масовия зрител. Например детелината на преден план, символизира Светата троица, докато исопа през Йоан Кръстител - кръщението.
Значението на петте голи мъжки фигури на заден план, които не гледат към основната сцена, е спорно. Според някои изкуствоведи - те, напомняйки антични скулптури, представят езичеството, в противовес на християнството, или езичници, чакащи кръщение. Според други - те са свързани с хомосексуализма на автора.
Освен Светото семейство известен е и проекта на неосъществения стенопис в Палацо Векио Битката при Кашина. Но най-пълен израз те получават в едно от най-великите негови произведения – стенописите на потона на Сикстинската капела, които художникът рисува по поръчка на папа Юлий ІІ. Те представляват девет композиции с библейска тематика, разположени на повърхност с площ повече от 500 кв. метра, които художникът рисува, в продължение на четири години.
През 1541 г. Микеланджело завършва живописния декор на Сикстинската капела с грандиозната фреска Страшния съд, разположена на олтарната стена. Творбата е изпълнена в нарушение на каноните на традиционната иконографска живопис, нейният автор придава на религиозната тема смисъла на човешка трагедия - внушителната лавина от човешки тела създава потресаващия образ на трагическа катастрофа, въплъщение на идеята за свършека на света - Страшният съд е представен като Гняв Божи (Dies irae), като Ден на гнева.
За откриването на фреската дошъл новият папа Павел ІІІ. Придружавали го кардинали и сановници. Картината, която те видели предизвикала изумлението им. Голяма част от образите във фреските имали чертите на техни съвременници. Папският церемониалмайстор, който отдавна бил в конфликт с художника, видял с ужас, че Микеланджело го е поставил в Ада между осъдените. Възмутен, сановникът се обърнал към папата с молба Микеланджело да бъде наказан за своята волност, а портретът му да бъде заличен от стенописа. Папа Павел ІІІ бил остроумен човек и се обърнал към сановника с думите: "Ти знаеш, че аз имам власт над Рая, над Чистилището също, но над Ада – не! Оттам не мога да те извадя! За тебе няма спасение!". . . . .
Естетиката и творческият гений на великия ренесансов майстор се проявяват и в областта на архитектурата. С изключителен творчески размах, Микеланджело открива нови измерения на синтеза на архитектурата с другите пластични изкуства. Той е автор на няколко реализирани архитектурни проекта: Параклиса "Сан Лоренцо" във Флоренция (фасадна композиция), Библиотека "Лоренциана" в Рим, Порта "Пиа" във Флоренция, реконструкция на намиращия се в центъра на Рим Капитолийски хълм. На 71-годишна възраст творецът получава нова голяма задача - да продължи строежа на купола на катедралата "Свети Петър", която е започната от Браманте, строена после от Рафаело Санти, а след неговата преждевременна смърт отново променяна и преработвана. Творецът успял да направи само дървен модел, според който бил построен по-късно куполът й. Разположен на височина 132,5 м, той се виждал от всички точки на града.
Базиликата „Свети Петър“ (на латински: Basilica Sancti Petri; на италиански: Basilica di San Pietro) е късноренесансова църква във Ватикана, едно от централните свещени места на Римокатолическата църква. С обща площ на помещенията от 15 160 mІ това е най-голямата християнска църква в света. Християнска църква на същото място съществува от 4 век, а строителството на съвременната сграда започва на 18 април 1506 година и е завършено на 18 ноември 1626 година.
Почти всички талантливи архитекти на Италия се редуват в проектирането и строителството на „Св. Петър“. През 1506 г. е утвърден проектът на Донато Браманте за съоръжение във формата на гръцки кръст и се започва строителството. След смъртта на Браманте главен архитект става Рафаело, който се връща към традиционната форма на латинския кръст. След него работят Балдасаре Перуци и Антонио Сангало, който избира формата на базилика. Накрая през 1546 г. ръководството е поръчано на Микеланджело. Той се връща към идеята за съоръжение с централен купол, но предвижда вход с много колони от източната страна. Микеланджело прави много масивни всички носещи конструкции и издига барабана на централния купол, който е довършен след смъртта му. От четирите малки купола, предвиждани от Микеланджело, са построени само два. Неговият замисъл е изпълнен по-точно при западната олтарна стена.
Информация за ренесанса има и тук: - http://magi.triada.bg/art.aspx?d=2460 - http://www.referati.org/renesans-etapi-razvitie-shkoli/46335/ref
Вълнообразно
Обещаната Кери /само за котколюбци/ ;))
ИСТОРИЯТА НА МОЕТО И ВАШЕТО ПОРОБВАНЕ
НАРОДЪТ НА СЛЪНЦЕТО | с инж. Иван Лишков
ИСТОРИЯТА НА МОЕТО И ВАШЕТО ПОРОБВАНЕ
НАРОДЪТ НА СЛЪНЦЕТО | с инж. Иван Лишков
Следващ постинг
Предишен постинг
не може да забележи ,че тавана е плосък , а изглежда като свод на всяка друга катедрала.С начина на рисуване Микеланджело го е преобразил.
Другото което е при него,че той всичко го върши сам,докато Рафаело и Леонардо ,Браманте .са имали ученици ,които са им помагали.
А какво ще кажеш за пиетата , скулптората в св.Петър - считана за най - съвършенната от всички скулптори на света?
цитирайДругото което е при него,че той всичко го върши сам,докато Рафаело и Леонардо ,Браманте .са имали ученици ,които са им помагали.
А какво ще кажеш за пиетата , скулптората в св.Петър - считана за най - съвършенната от всички скулптори на света?
Това е най-съвършената скулптура,по онова време.казват че била подписана от самият автор. Изработена е по поръчка на френския кардинал Жан Билер, който е бил представител в Рим, за гробницата му, но през 18 век скулптурата е преместена на сегашното си местоположение.
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
Най-четени
1. cchery
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
Най-активни
1. sarang
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela