Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.08.2018 13:53 - Уча се да гледам "отвисоко"
Автор: platan Категория: Изкуство   
Прочетен: 3370 Коментари: 12 Гласове:
18

Последна промяна: 13.08.2018 17:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image


В душата си донякъде останах
предишният вглъбен отшелник.
Не смръзналият в лотосна асана,
по пътя към нирваната, безделник.
Катерил дълго собствени баири,
разлиствал опитности, древни, на генома,
долавях свои, сякаш прежни дири
към тайнства, за които нямах спомен.

Отвъд логичната подредба на нещата,
отворил друга страница себепознание,
добих и Силата да продължа нататък,
но без разкъсващо „дали – или” терзание.

Какво постигнах ли? Е, само чувство е,
и то надгражда всяко мое възприятие.
На вярата си сляпо следвал руслото
(първично в мрак, ала със знак обратен),
стъпалце след стъпалце, в цвят разтварях се
до връх, присъщ, в сетивната градация.

От пурпура на низше изначално -
през дъжд златист, внушил ми свобода -
прие ме изумруден океан, побрал
красота под нови форми и усещане;
Вълни, менящи се по волята на длан
всепроникваща, смиряващата... Вечната.

А нейде, горе, в непосилно измерение,
шир замамва ме – сребристосиня.
Допускан съм, и то по изключение,

света на людете по-ясно да провидя.

Не в претегляне прахта от кръстопътища
сведох избора си земен, а в посока.
Не съм дорасъл, знам, но с малки стъпки
церя замайване, съпътстващо „високото”.
Пресилено ще прозвучи... Различно мога
да гледам в прикованите към „ниското”
Да им прощавам дребните тревоги,
заблуди, страсти, смешните интрижки...

Трогателни със своята безпомощност,
сега усещам ги дори по-близки.




Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stih - Интелектуална поезия!
13.08.2018 19:06
"...Различно мога
да гледам в прикованите към „ниското”
Да им прощавам дребните тревоги,
заблуди, страсти, смешните интрижки..."

Остани на високото, Платан!
цитирай
2. platan - Бих искал, Ели, как бих искал!...
13.08.2018 20:42
Там, във "високото" е толкова чисто... но и взискващо.
А аз не съм дорасъл до подобна чистота. Имам няколко сребристосини искрици, една от които мога да ти предложа в дар. Не че нямаш свои собствени, де... :))
цитирай
3. rosiela - И аз така я виждам,
14.08.2018 09:44
като Ели. Харесва ми.
цитирай
4. platan - Навярно е така, Роси...
14.08.2018 10:26
Може дори и да е поезия. :) Ти си капацитетът в тази област. Но "интелектуална" ми се струва малко приповдигнато. За мен интелектуална поезия е онази, която се възприема интуитивно, а моят начин на писане е откровено буквалистичен. В конкретния случай, с лек философски уклон.
цитирай
5. hel - Какво постигнах ли? Е, само чувство ...
14.08.2018 12:39
Какво постигнах ли? Е, само чувство е,
и то надгражда всяко мое възприятие.

Всичко ми хареса - ритъм, стил, точна преценка на момента от твоя път и израстване.
Поздравления, Людмил.
цитирай
6. platan - Приемам поздравленията, hel ...
14.08.2018 20:32
Имам ли избор? :))) Сърце не ми дава да опонирам, посочвайки слабостите в написаното от мен, още повече, усещайки искрената нотка в твоето харесване. Прописах късно и, съответно, мотивацията ми за теоретично издържани текстове никаква я няма. "Не било в тиквите, ами в кратуните!" :)) И да си призная, този компромис с незнанието сякаш ми дава повече освободеност, помагаща ми по-лесно, а и по-прецизно да вплета ведно смисъл и чувство. (Оправданията на лаика...) :)))
цитирай
7. ladylady - !!?!!
14.08.2018 21:11
(Оправданията на лаика...) :)))
цитирай
8. platan - И що я тури таз чуденка насред удивителните?
14.08.2018 21:39
Лаик съм, Юлка. Това е факт. Което не означава, че ми липсва самочувствие, съотнесено към доста от моите текстове. :)
цитирай
9. blagovestie - Да надскочи човек
06.09.2018 08:51
предразсъдъци, натрапени модели и най-вече егото си, е собствен връх в живота на всеки. Стига да може да го изкачи. А от там, през необремененост, свободата и гледките, възприемането, са съвсем различни. С неподправен вкус и наситен цвят. Истинни и далеч по-човечни. Близо до човешкото сърце. Където е топлото. На върха пък сме възможно най-близо до Небето.
А най-хубаво е, когато човек запомня стъпките си. Както и трудностите, паданията, охлузванията. Защото тогава се сдобива с Познание. Не само за себе си, а и за други. И да изгради в себе си сакрално местенце. Красиво, пропито от добро, и искрящо.
Каквото ти наистина имаш.
цитирай
10. platan - Привет, Благовестие!
06.09.2018 12:45
Верни са словата ти.
За мен е приятна също и тази твоя увереност, че съм изградил свое сакрално местенце, като споменатото. Мисля, че имам прилични основания да изразя съгласието си с нея.
цитирай
11. milady - :))...по пътя към нирваната, безделник.....
22.09.2018 21:21

Лаик съм, Юлка. Това е факт...

--Супер Аз мисля че..ми харесва..
цитирай
12. platan - Щом ти се нрави... така да бъде, Юлка.
23.09.2018 16:13
Не съм в правото си да определям читателската преценка за стиховете ми.
Отново ми се виждаш леко "раздвоена". Нямам против и разтрояване, стига да е под различни мои стихове. :))) Но на една и съща страница ми идва в повече. Този път ще го отдам на старческа диплопия, която, предвид възрастта ми, е съвсем вероятно да ме е навестила. :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: platan
Категория: Изкуство
Прочетен: 221804
Постинги: 43
Коментари: 344
Гласове: 4688
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031