18.09.2012 10:49 - НАУКАТА НА ХХ век /възрастта на Земята
Автор: dalida Категория: Лични дневници

Последна промяна: 09.04.2015 10:46

ВЪЗРАСТТА НА ЗЕМЯТА
                                Защо Земята не е на милиони години

автор на кн. "Опровергаване на еволюцията" -   Ванс Феръл
статията може да се разпостранява само, ако не е с комерсиална цел

Всъщност има много свидетелства, че нашият свят е доста млад. Ето някои от тях:
    * ВОДОРОДЪТ ВЪВ ВСЕЛЕНАТА – Според една от теориите за слънчевата енергия, в блясъка на звездите водородът постоянно бива превръщан в хелий. Но водородът не може да бъде произведен от други елементи".

Фред Хойл, водещ астроном, твърди, че ако вселената беше така стара, както теоретиците на Големия взрив твърдят, в нея трябва да има много малко водород. Досега той трябваше да е бил превърнат в хелий. Но звездните спектри разкриват изобилие от водород в звездите, следователно вселената би трябвало да е млада.

*  КОМЕТИТЕ – За кометите обикалящи около слънцето се приема, че са на същата възраст като нашия свят и слънчевата система. Но както *Фред Уипъл признава, астрономите нямат никаква представа откъде или как са се появили кометите. И все пак знаем, че те постоянно се разпадат. Това е защото са съставени от парчета скални отломъци държани заедно от замръзнали газове и вода. Всеки път когато кометата минава покрай слънцето, част от леда се изпарява и част от газовете се изпарява от топлината на слънцето. Допълнителен материал се губи от гравитационни сили, опашката на кометата, отделяне на метеори и центробежни сили. Най-впечатляващата част от кометата е нейната опашка, но тя се състои от материал издухан от главата й от слънчевата енергия. Целият материал в опашката бива изгубен в пространството при движението на кометата.Има многобройни комети обикалящи около нашето слънце, включително много с кратък живот, а не е известен никакъв източник на нови комети.

*  -  ЛУНАТА също е доста млада
ЛУНЕН ПРАХ – Макар че повечето хора не го знаят, една от причините да се изхарчат толкова много пари за изпращане на ракета до Луната беше да се види колко дебел е слоят прах на нейната повърхност!

Еволюционистите от дълго време твърдят (както твърдим и ние), че Земята и Луната са на приблизително еднаква възраст. Мнозина вярват, че Земята и нейният спътник са на милиарди години.

Ако това беше вярно, досега Луната трябва да е натрупала слой от прах дебел 30 до 100 километра!
Освен, ако на луната не живеят извънземни,които я почисват всяка година. Видяхме на видеото колко дебел беше пласта прах на Луната нали,видяхме също и че астронавтите не потънаха до шия в прах?

През 50-те  Литълтън, високо уважаван астроном, казва следното:

„Лунната повърхност е изложена на пряка слънчева светлина, и силната ултравиолетова светлина и рентгенови лъчи [от слънцето] могат да унищожават повърхностните слоеве от голи скали и да ги правят на прах с темп няколко десетохилядни от сантиметъра на година. Но за възрастта на Луната дори този миниатюрен темп може да е достатъчен да образува върху нея слой дебел няколко километра.”—*R. A. Lyttleton, цитиран в R. Wysong, Creation-Evolution Controversy, p. 175.
Фактите на *д-р Литълтън бяха правилни; слънчевата радиация наистина превръща лунните скали в прах. Със само няколко сантиметра прах, Луната не може да бъде по-стара от няколко хиляди години.

*  РЕЦЕСИЯ НА ЛУНАТА –
Учените са открили два интересни факта: (1) Луната е твърде близо до Земята, и (2) тя постепенно се отдалечава от нас. Това се нарича рецесия на Луната. Поради гравитационното триене Луната бавно се отдалечава по спирала от планетата Земя! На основата на темпа на отдалечаване на Луната, Земята и Луната не могат да са много стари. Това е важна точка и не може по никакъв начин да бъде оспорена. Настоящият темп на рецесия ясно показва млада възраст за системата Земя-Луна.

„Луната бавно се отдалечава от Земята с около 4 cm на година, и този темп е бил по-висок в миналото. Луната не би могла никога да бъде по-близо от 18,400 km, което е известно като граница на Рош, тъй като гравитационните сили на Земята биха я разрушили.”—Jonathan Sarfati, Creation Ex Nihilo, September 1979.

*  АТМОСФЕРЕН ХЕЛИЙ –
Радиоактивният разпад на уран или торий произвежда хелий.Атмосферният хелий идва от три източника: (1) Радиоактивен разпад на уран и торий. (2) Космически хелий навлизащ в нашата атмосфера от космоса, особено от короната на слънцето. (3) Ядрени реакции в земната обвивка, причинени от бомбардировка от космически лъчи.

Кофал и Сегрейвс заключават, че ако се използват всички три източника на хелий в изчисленията, атмосферната възраст на Земята трябва да бъде сведена до 10,000 години. В допълнение към това, световно катастрофално събитие като Потопа би могло за кратко време да изпусне много по-големи количества хелий в атмосферата. Такова явление би намалило значително общата атмосферна възраст на Земята. Съдържанието на хелий е добро средство за измерване, тъй като няма известен начин, по който той може да напусне атмосферата и да се разсее в космоса.

* -  РАЗПАДАНЕ НА ВЪГЛЕРОД-14 –
Сегашният темп на натрупване на радиовъглерод в атмосферата би произвело целия съществуващ радиовъглерод за няколко хиляди години.

Но като ирония, еволюционните учени използват именно въглерод-14 в опитите си да докажат, че животът е съществувал на нашата планета в продължение на милиони години!

Робърт Уайтло, ядрен и инженерен експерт във Вирджинския политехнически институт, открива, че темпът на производство на въглерод-14 не е равен на темпа на разпадане. Всъщност неговите изчисления разкриват съвсем скорошно начало за радиовъглеродния „часовник” – иначе двата фактора биха били уравновесени. Изследванията на Уайтло показват, че „часовникът” е започнал да работи преди приблизително 8,000 години.

*  -  ВЪРТЕНЕ НА ЗЕМЯТА – Въртенето на Земята – което сега е около 1,600 километра в час – постепенно се забавя. Причината за това са гравитационните въздействия на слънцето, Луната и други фактори. Ако Земята наистина беше на милиарди години, както се твърди, тя отдавна да е спряла да се върти около оста си! Това е още едно доказателство, че нашият свят не е много стар.

Лорд Келвин (физикът от 19 век, който въвежда температурната скала на Келвин) използва този аргумент за забавящото се въртене за да докаже, че Земята не може да е много стара. Днес е известно, че забавянето на въртенето е дори по-голямо отколкото се смяташе преди (Thomas G. Barnes, “Physics: A Challenge to ‘Geologic Times,’” Impact 16, July 1974).

*  -  ОТСЛАБВАНЕ НА МАГНИТНОТО ПОЛЕ – Както вероятно знаете, Земята има магнитно поле. Без него не бихме могли да използваме компаси за да определяме посоката на магнитния полюс (който е близо до Северния полюс). Д-р Томас Барнс, преподавател по физика в Тексаския университет, е автор на широко използван учебник по електричество и магнетизъм. Работейки с данни събрани от последните 135 години, той посочва, че земното магнитно поле постепенно отслабва. Всъщност той показва, че това магнитно поле отслабва експоненциално, по закон за отслабването подобен на разпадането на радиоактивните вещества.

*  -  МЕТОДА НА ДАТИРАНЕ - Освен записаната история, която се простира не повече от няколко хиляди години назад в миналото, ние нямаме начин да проверим предполагаемата точност на теоретичните методи за датиране. Всъщност дори методите за датиране не потвърждават методите за датиране! Всички те дават различни дати! С много редки изключения, те винаги се разминават!

В своята книга, The Science of Biology (с. 636), *Вайш ни казва, че до началото на осемнадесети век еволюционистите „са осъзнавали, че всяка идея за еволюция изисква достатъчно стара земя; и те се заели да изчислят тази възраст.” Дългите епохи са били резултат от пожелателно мислене.

Първо, дългите времеви епохи не могат да ДОКАЖАТ еволюцията; и второ, дългите времеви епохи не могат да ПРОИЗВЕДАТ еволюция. Еволюционните процеси – преобразуване от един вид форма на живот в друг – са невъзможни и в кратък, и в дълъг период от време.

Природните закони ясно ще покажат, че произходът на живота и еволюцията на видовете не могат да се случат и за милиард трилиона трилиона години!

следва

1. dalida - На каква възраст е Земята?
18.09.2012 11:01
Отговор: Като се приеме факта, че според Библията, Адам е бил създаден на шестия ден от съществуването на планетата ни, ние можем да определим на тази библейска основа приблизителната възраст на земята, преглеждайки хронологическите детайли на човешката раса. Това, разбира се, допуска, че описанието в Битие е точно и шестте дни на създаване, описани в Битие, са били буквален 24-часов период и че няма никакви неопределени хронологически празноти.

Родословията, изброени в главите на Битие пета и десета, дават възрастта, на която Адам и неговите потомци са създавали следващото поколение в една успешна наследствена линия от Адам до Авраам. Определяйки къде е мястото на Авраам хронологически в историята и прибавяйки годините, дадени в Битие глави пета и десета, става очевидно, че Библията учи, че земята е на около 6000 години, плюс минус няколко стотици години.

Но,дали е вярно,това което пише в Библията,защо ако е вярно все още се "бистри" тази тема? Археолозите се опитват да докажат, че Земята е на милиарди години.
2. tutankhamon661 - dalida
18.09.2012 11:52

Трудна задача.

Въпроси много, а отговори малко.

3. анонимен - Всички тези факти поне мен ме нав...
18.09.2012 12:21
Всички тези факти поне мен ме навеждат на мисълта, че има някаква грешка, и тя е ... в нашия телевизор!
В смисъл, че познанията и схващанията ни са недостатъчни и ограничени. И трябва не само актуален коректив, но и употреба на главите по предназначение... :)
4. анонимен - И не само ...употреба на главите по предназначение... :) цитирай
18.09.2012 12:48
Трябва и знания, а те са за сега с нагласата на допотопните научни изказвания. Археологическите разкопки нищо не доказват, защото датирането е грешно.
5. анонимен - Трябва и знания.......
18.09.2012 14:07
Какво да кажем за популярната възраст от около 4.6 милиона години, приета от по-голяма част от учените днес и преподавана на болшинството от нашите академични учреждения? Тази възраст произхожда от два начина за определяне на датите: радиометричното датиране и геоложката скала на времето. Учените, които поддържат по-малката възраст от 6 000 години подчертават, че радиометричното датиране се проваля в това, че е основано на поредица погрешни предположения, докато геоложката скала на времето се пропуква в това, че използва околни аргументи. Още повече, те посочват развенчаването на старовременните митове като популярното погрешно схващане, че стратификацията, вкаменяването и оформянето на диамантите, въглищата, петрола, сталактитите, сталакмитите и т.н. изискват големи периоди от време за формирането им. Накрая, защитниците на ранната възраст представят положителни доказателства за малката възраст на земята вместо старовременните доказателства, които са развенчали. Учените, защитници на малката възраст на земята, признават, че са малцинство днес, но настояват, че техните постулати ще се разраснат през времето, след като все повече и повече учени изследват наново доказателствата и разгледат по-подробно възприетата сега парадигма за по-голямата възраст.

Ако всичко това го подложим на съмнение, къде отиват тогава всичките тези ЦИВИЛИЗАЦИИ изброени преди 15 -35 000 години живели на планетата ни?

6. анонимен - Трябва и знания,
18.09.2012 14:08
7. dalida - Въпроси много, отговори малко
18.09.2012 14:20
tutankhamon661 написа:

Трудна задача.

Въпроси много, а отговори малко.

---------------------------------------------------------------------------------
Вярно! Но да предположим че Земята е на 10,000 години,тогава къде да вместим всичките цивилизации живели на планетата ни преди 15,25 или 35,000 години?

В много учебници е споменато,че Земята е на милиарди години именно заради еволюцията. Но, точно еволюцията не е критерият, по който се измерват дългогодишното съществуване на планетите.Вече е доказано научно. Това, че не е записано в учебния материал е лошо, но да се надяваме, че демагогията няма да попречи на младите учени да се преборят с статуквото и ще променят историята както на създаването на планетите, така и историята на човечеството.Но, пак зависи много от гледната точка на учените и мирогледа им.
8. анонимен - Поздравления
18.09.2012 14:28
Приблизителната възраст на българската У хромозома според доклада е 7800 години. Май ни е имало, преди да има библия. Тя май наистина ще се окаже най - голямата плагиатщина в историята на човешкия род.
9. анонимен - браво
18.09.2012 14:46
Имаше и една история за натсъпан трилобит от маратонка, която доказва, че той не е живял преди 400 млн. г., освен ако не искаме да повярваме в космонавтите от нашето бъдеще. А и въглерод 14 /666/, щеше отдавна да е трансформиран във въглерод 7 /661/ Само че все още сме си зверове и новият ред не е настъпил, въпреки силното желание на псевдозидарите.
10. анонимен - Подводни
18.09.2012 16:02
Ами ако възрастта на Земята не е нито 10 000 нито 4,5 милиарда години , а по-голяма?
11. antoninus - Коментар
18.09.2012 16:59
dalida написа:

Има много учени, които приемат, че земята е създадена за 6 дни http://creation.com/creation-scientists. Има много учени, коитопостепенно разбират безумността на евол. теория. Повечето от тях продължават да преподават еволюцията:
- за да не си загубят работата;
- не искат да приемат Библията, защото следва да приемат и Божият закон;
- не искат да си задават "излишни" въпроси.

Впрочем археолозите не могат да докажат нищо, защото има хиляди доказателства, които ги оборват. Те просто публикуват своите виждания, но хората често са допускали грешки.
12. анонимен - колкото-толкова
18.09.2012 22:17
В древна Гърция на аркадците са казвали "проселениди" т.е. долунни!Те са живели в Аркадия по времето когато е НЯМАЛО ЛУНА!
13. dalida - Долунните хора
19.09.2012 09:17
ЗАГАДКИ - на най - старата ни история ! -- Ал. Горбовски

Книгата предлага хипотези за съществувала някога на Земята високоразвита цивилизация, която е била унищожена вследствие световна катастрофа, променила очертания¬та на континентите и съдбата на човечеството. За доказ¬ване на смелите си предположения авторът - писател и учен - използува последните данни на науката. Увлека¬телно написана, книгата е предназначена за широк кръг читатели.

СПОМЕНИ ЗА КАТАСТРОФАТА
Свещените текстове и митове на различните народи по своята същност са най-старите източници, достигна¬ли до нас. Някои открития от последните години пот¬върждават факти, за които преди това можехме да нау¬чим само от епоса или религиозните книги. И в това ня¬ма нищо чудно. Така наречените "свещени книги" и ми¬товете, възприемайки неизбежно сведения от народната памет, съдържат отзвуци на действителни събития. Ето защо историкът трябва да се стреми да открие в преда¬нията и религиозните текстове истинското и рационал¬ното, на което науката може да се опре.

1. Глинените таблични на Шумер назо¬вават пет града, които са съществували преди потопа: Ериду, Баб-Тибира, Ларак, Сипар и Шурупак.
2. Друга обща черта: в числото на предупре¬дените и спасили се от гибел винаги фигурират двама души -мъж и жена (понякога придружени от деца). В библейските текстове това са Ной и жена му, в гръц¬ките легенди - Девкалион и Пира, в Уелс - Дюейвен и Дюейвич, Бит и Бирен в ирландския епос, мъжът и жена¬та - легендарните родоначалници на баските.
Такава е картината и от другата страна на Атлантика. У ацтеките, индианците от Бразилия, североиндианските племена - навсякъде се повтаря същата тема: два¬ма души, мъж и жена, се спасили от потопа.
3. Още една обща черта: като се спасяват от заплашва¬щото ги бедствие, предупредените вземат със себе си различни животни. Така постъпва библейският Ной и древномексиканският Ната, Етси у канадските ин¬дианци и индийският Ману, Троу в Борнео и героят на шумерския епос за потопа Ксисутрос.
4. У ацтеките, обитаващи Мексико, е запазен следният текст. Бог Титлакахуан предупредил един човек на име Ната за очакваната катастрофа и подобно на християн¬ския бог го посъветвал да си направи ковчег.

ЛУНАТА – СЛЕДА ОТ ПОТОПА
автор: д-р Игнат Игнатов

Възможно ли е човешкото познание да се докосне до дълбините на неизброимите мистерии на Вселената?

Да надникнем в сборника от скандинавски митове “Новата Еда”, съставен през 1220 година:

“В началото нямало въобще нищо.

Нямало Земя, нито небе над нея,

Имало една зееща празнина......

Съхранени ръкописи от древни култури ни позволяват да разберем, че светът е започнал да възниква от нищото и материята да се сътворява от космичните бездни.

Безбройни са въпросите, на които търси отговор човешкото познание. Колко ли звездни системи са се раждали и изчезвали? Колко ли цивилизации е погребало времето? Дали нашите предци не са получили голяма част от знанията си от Космоса? Не сме ли дошли и ние от там? Въобръжението ни се движи в определени граници. Най-често приемаме това, което можем да си обясним с нивото на нашето познание. И често предпочитаме срамежливо да мълчим пред уникалните и неподдаващи се все още на научно обяснение факти.
14. анонимен - епикур
19.09.2012 12:11
Земята не е на 4.6 милиона, а 4.6 милиарда години. И биологичното развитие на видовете, т.н. Еволюция не е причина за тази "Теория". Всъщност процеса на формиране, изстиване и преобразуване на материя в небесно тяло - планета, е много дълъг, сложен и рисков. Абсурд е да се говори за милиони или хиляди години. Това можем да видим ако наблюдаваме небесни тела днес.

Друг е обаче въпросът, че разпада на Ц-14 въглерод се влияе от слънчевата радиация, така че е спорно дали това е надежден източник на информация колко стари си дадени обекти.

Най-лесно е да се изкара от уравнението понятието - Време, което и без друго е строго специфично само за нас хората. От там нещата могат да се вързприемат по-лесно.
15. ramus - липса на елементарен здрав разум...
19.09.2012 13:41
...е толкова типична в определена типология човешко мислене. Не че не е възможен здравия разум, но множество напълно неосъзнавани психични процеси пречат да се развие мисленето извън ограниченията на предварителните заучени постановки.
Вижда се с лекота тук, както и навсякъде другаде по реалния и виртуалния живот, че привърженици и поддръжници на едно обяснение за света, доказват своите убеждения, чрез отричане на вярванията на "другите", особособени като поддържници на "ДРУГА ВЕРСИЯ" на обяснение.
А е смешно - защото става въпрос за елементарни идеологически положения. Теориите са развита система от предположения, догадки и допускания. В познанието никой не го интересува ИСТИНАТА, защото тя погледната през здравия разум, е чиста фикция. На практика коментиращите тук, както и като цяло в тази или в други теми "по убеждения", не се интересуват въобще от същинско познание. Вие се интересувате само от доказване на собствените си убеждения, чрез симулиране на логически или други доводи. ДА, - точно симулиране, имитация на разсъждение. Защото за всеки от които и да са привърженици, крайния резултат от което и да е мислене, ви е предварително "ПРИЛЕГНАЛ". Това се превръща в тенденциозно мислене и до логистична стъкмистика в стремежа да се "ДОКАЖЕ" всеки колко е правилно собственото му убеждение. Организирането на "групи" е типичен социален процес, очевиден навсякъде по днешния живот. А сплотяващия елемент в тия групи е именно обобщената идея за живота, човека и вселената на някого... и после идва ред на последователите, които привиждат "себе си" и се почват мултипликациите и стъкмистиките.
-----
Наивното е също, че самата еволюционна теория е само теория, каквито са например и тия на АЙНЩАЙН. Никой никъде в познанието не я е обявявал за ОБЕКТИВНА ИСТИНА. Но човешките народни мравки имат много силна психична потребност от абсолютни и обективни положения, които да нарекат ИСТИНА. И именно заради тях е сегашното положение - не само за "ПРОИЗХОДА" - на човека, на живота, на вселената. За мен винаги е било странно защо толкова елементарен и несъществен въпрос е поставен на толкова важно място в живота на толкова много само плямпащи хора. Не като и да не се вижда и за която и да е друга идея или мироглед. Но матричния социален живот е безкрайна върволица на готови обяснения за света и човека в които всеки нов социален член да "привиди" нещо от себе си, и да приеме определените идеи за негови собствени и с това се подменя личната и индивидуалната ИДЕНТИЧНОСТ, със СОЦИАЛНА.
-------
Еволюционната теория е един от най-чистите примери за социологическото понятие "КОНСЕНСУСНА ИСТИНА" - групова договорка от приети постулати и система от интерпретации, с които да се консолидира груповия живот в психичния му аспект. Елементарното неразбиране и липсата на широта в осмислянето на процесите и явленията, са само част от елементите на ограничеността.
Да предположим, че навремето - някъде около 12-13 век, примерно във Флоренция, е налице договорка от инвидуални доста широко скроени хора, с която се поставя генериране , катализиране и засилване влиянието на нова житейска парадигма, в центъра на която би стоял ЧОВЕКА с предмет ПОЗНАНИЕ. Основата цел - да се започне отвързване от типичните дотогава властващи идеи за живота, човека и вселената, консолидирани около библейския БОГ и насаждани и контролирани от църквата.
В социума няма как да няма водеща идея, водеща парадигма. Тя става основния стълб около който се завърта целия социален живот чиито процеси са комплексни. Така, че в случая Еволюционната теория не е дори на ДАРВИН, тя е видоизменяна, допълвана и развивана множество пъти. Основата й цел е да се противопостави на КРЕАЦИОНИЗМА - идеята че БОГ е създал света, и описан в БИБЛИЯТА, корана или другите религиозни свещени книги.
Креационизма е само друга форма на човешка приказка, със същата цел, посока и смисъл, каквато е еволюционизма. Никоя от двете не е истина. Никога не е била - вие само играете своя взаимен спектакъл със всичко това.
За разлика от креационизма обаче, идеите за еволюцията са значително по-добре развити, по-комплексни, по-широки и на сегашния етап от битието ни са по-удобни за "работа". Именно и с тази идея е създаден еволюционизма. И на този етап от социалния живот, е вършил работа досега и пак ще върши по отношение на предвидимост, системност и като брънка от значително по-голямата картина на сегашното днешно описание на света. И между другото - нека не се забравя, че всички доводи "ПРОТИВ" коментирани в основния текст на този блог, са само частни случаи, но информацията за тях е пряко следствие от развитието на еволюционната хипотеза за произхода. Тя просто е поставена така, че да генерира развитие в социалното познание.
Креационизма е идея, която е изиграла роля във времето си, но чрез нея се затваря ПЪТЯ. Тя е изключително малка, тясна. В нея всичко се затваря към един измислен център, който е център на всичко в представата на един отминал мироглед . В тия думи много добре може да се забележи на кои хора е много удобна идеята и представите им за БОГ...
Разбира се в тия социални игри - на надпиране "кое е по-истина" най-важния елемент е чисто несъзнателни психични положения залегнали и управляващи всеки един от вас. Именно и заради което, пораждащото този и другите социални игри, остава скрито, остава някъде в "зоната на здрача". И там - за него няма познание - сякаш не съществува. А всъщност под видимата част на всеки айсберг е същината - неговата основа. Но за повърхностни погледи тя е скрита. А всъщност са ЕДНО. И разглеждането на фрагмент на което и да е явление носи само плоски и фрагментирани изводи... Но на някои хора това е единствено и напълно достатъчно.

Никое социално обяснение не е истина. Никой в човешкия мравуняк не се интересува същностно от ИСТИНАТА. Особено редовите мравки - достатъчно им е, че да са мравки, значи те живеят с идеите за това. Всичко останало е просто игри от спектаклите на човешкия народен мравуняк. И опитите за симулация на доводи и аргументи са чиста стъкмистика. Днес вече всеки тийнерджър може да изведе доводи за каквото му трябва да си докаже - в днешното информационно общество информацията вече не е най-важното. Излиза на преден въпрос ОСЪЗНАВАНЕТО и осмислянето й. За по-напредналите в това, някъде в тази посока винаги се "изпречва въпроса" - че най-интересно става не информацията, а НЕЙНИЯ ИНТЕРПРЕТАТОР. Но това е вече за друго място и за други теми...
16. kabuli - . . . е толкова типична в определена ...
19.09.2012 21:09
ramus написа:
-----
-------

17. dolsineq - Като четях коментарите ми хрумна ...
19.09.2012 21:10
Като четях коментарите ми хрумна следната идея: защо например не приемем, че корабът на Ной пристига от друга планета и акустира на Земята, където открива най–добри условия за живот? Естествено се сещам и за времето на динозаврите, които са съществували реално, доказателство са откритите им останки. А може пък тези огромни животни нарочно да са унищожени, за да се създадът условия за хората? Странни идеи, които признавам си, сега ми хрумнаха...:)
18. djem - dolsineq - Като четях коментарите ми хрумна ...
19.09.2012 22:37
Като четях коментарите ми хрумна следната идея: защо например не приемем, че корабът на Ной пристига от друга планета и акустира на Земята, където открива най–добри условия за живот? Естествено се сещам и за времето на динозаврите, които са съществували реално, доказателство са откритите им останки. А може пък тези огромни животни нарочно да са унищожени, за да се създадат условия за хората? Странни идеи, които признавам си, сега ми хрумнаха.

--------------------------------------------------
И на мен ми харесва тази идея. Ехаааа, дошли сме от космоса, супер!
19. анонимен - Ще си позволя да илюстрирам и още ...
20.09.2012 11:56
Ще си позволя да илюстрирам и още един начин на мислене: ..Небесата се гърчеха, моретата кипваха. Писъкът и съскането на огнени кълба превръщаха нощта в ден, но не беше чак толкова зле, защото непрогледните кълба черен дим пък превръщаха деня в нощ. Пейзажът се тресеше като спалня на младоженци, самата тъкан на пространството се оплиташе в многоизмерни възли, а реката на времето я блъскаше в крайбрежните камънаци. В онези зими и лета едно от популярните заклинания беше Темпоралният компресор на Пелепел. Веднъж причини сътворението, еволюцията, размножаването, разцвета и гибелта на раса от гигантски влечуги за някакви си пет минути, като само костите им останаха в земята, за да заблуждават печално бъдещите поколения...

Може би любителите на Пратчет вече са се досетили кой е източника на идеи - "Магизточник".
Все пак не забравяме простата истина, че светът е малко по-сложен от моделите ни на мислене. В този смисъл, да, много от схващанията на еволюционната теория са повече от остарели, но не мога да приема как светът е възникнал, ей така спонтанно, през една октомврийска нощ преди около 6000 години. Да не говорим, че и в Библията не се споменава нищо повече от прословутите 6 дни, а конкретиката предвидливо е оставена на тълкуването на четящия.
20. dolsineq - 19. анонимен