Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.08.2014 09:18 - Божествена музика... Нарекох я Носталгия
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5338 Коментари: 10 Гласове:
32

Последна промяна: 21.08.2014 10:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

Божествена музика... Нарекох я  Носталгия

       Интересно, автентично звучене.. Впечатли ме единият инструмент, наричат го каманча, каменче, като нашето кемене. Струнен инструмент, който един от коментиращите определя като персийски, позовавайки се на думата. Допълва, че първите струнни инструменти са преди 2500 години и са били изобретени, та и насърчавани в Персийската империя . (Present Азербайджан, Армения, Грузия и целия Кавказ са били част от Персийската империя, докато руснаците победиха перси и го пое със сила през 1813 г.) значението на "Тар" на персийски означава струнни Setar = три струни, ситар = 30 струнни и! и т.н."

       Спорят не само чий е този инструмент, а и за произхода на песента. Нима това има значение ? Та тя пронизва душата и докосва най - нежните й струни. Това е божествена музика и нейните звуци могат да се срещнат сред музикалното творчество на повечето народи. Та нали всички ние, човеците, имаме едни и същи чувства, сърца и души ...   Имаме много сродни елементи с музиката на източните народи, а може би, където и да са се отправяли хората, те са носели в душата си всичко онова, от което е била пропита тя.

        Не можеш да устоиш на тъгата, която изливат звуците...Всеки народ чрез песните е изразявал вълненията и трептенията на душата. Звучи невероятно, но трудно можеш да спреш сълзите.. Където и да отиде човек винаги носи в себе си онези най - силни спомени от детството, които го владеят до края на дните и като магнит го теглят към родното огнище.

image
 

Това долових  и написах докато я слушах:

Далеч съм, роден край, много далеч, чуеш ли ме, чуеш ли моята песен, на теб посветена ...пронизана съм от болка и тъга по теб...Очите ми плачат за простора и небето, за реката, която опасва полето ...Душага тьгува за любимите хора, без които животът е пуст. Мечтая един ден да се върна, да отекват стъпките ми отново...
Очите ми са отправили взор към теб роден край...Ще стигна зная това ...докато не е станало късно...

 Ати Милуш -tota

image

 

image

http://www.youtube.com/watch?v=oFSbuiyP1No

Тук микс от изпълнения на групата:

http://www.youtube.com/watch?v=W9_t0lIDXOw&list=RDoFSbuiyP1No&index=5


 










Гласувай:
32



1. ivoki - Аз мисля, че за да усетиш духът на ...
21.08.2014 11:06
Аз мисля, че за да усетиш духът на фолклора на една страна , трябва да поживееш в нея да усетиш атмосферата и бита на хората там. Казвам да поживееш , а не да посетиш. Поне 5-6 месеца.
Така се случи и с мен, живеейки в Либия и Гърция и островите. В началото не понасях техния фолклор, защото не го разбирах.
Роден и живеейки в София , като много малко дете не понасях народната ни музика, но с годините я заобичах, а и тя е много различна. Имаме над 40 етноса в България. Коя държава може да се похвали с подобно разнообразие ?
цитирай
2. tota - Аз мисля, че за да усетиш духът на ...
21.08.2014 12:03
ivoki написа:
Аз мисля, че за да усетиш духът на фолклора на една страна , трябва да поживееш в нея да усетиш атмосферата и бита на хората там. Казвам да поживееш , а не да посетиш. Поне 5-6 месеца.
Така се случи и с мен, живеейки в Либия и Гърция и островите. В началото не понасях техния фолклор, защото не го разбирах.
Роден и живеейки в София , като много малко дете не понасях народната ни музика, но с годините я заобичах, а и тя е много различна. Имаме над 40 етноса в България. Коя държава може да се похвали с подобно разнообразие ?


Съгласна съм с теб Ивоки, но трябва да имаш и сетива, които да я доловят. Всеки народ е създал своя музика, в която е духът му. Мисля, че има преливане на мотиви, които са пренесени с миграционните вълни. Ако познаваш фолклора на един народ това означава, че познаваш душата му и долавяш същността му.
Ето едно наше автентично изпълнение, което също звучи божествено... http://www.youtube.com/watch?v=-WW07QbDKzk
И още:
http://vbox7.com/play:f9691980f9
http://vbox7.com/play:765bfc6f35
Вероятно имат влияние и различните етноси.
цитирай
3. gosho568 - Много приятна народна музика! П...
21.08.2014 15:45
Много приятна народна музика! Поздрави! ;)
цитирай
4. tota - Много приятна народна музика! П...
21.08.2014 16:49
gosho568 написа:
Много приятна народна музика! Поздрави! ;)


Приятно ми е да чуя, че ти е харесала тази музика.
Разбират я само тези, които я носят в сърцето си. За това се осмелявам да твърдя, че още в детската градина децата ни трябва да се докоснат до фолклора ни. И едно наше изпълнение.
Петьо Костадинов - гайда
http://vbox7.com/play:eb3bf81a
цитирай
5. stela50 - Музиката се чувства... инструментите изразяват чувствата...
21.08.2014 20:21
зависи от моментите, настроенията, преживяванията,
когато езна музика докосне сърцето ти, нежните струни на душата,
тя остава там завинаги. Чудно изпълнение, Ати... болка, копнеж,
надежда... Слушам и пиша... мислите ми търсят мястото си...
Носталгия... бих я нарекла... Докосване до вечността...
Благодаря, мила !
цитирай
6. tota - зависи от моментите, настроени...
21.08.2014 21:59
stela50 написа:
зависи от моментите, настроенията, преживяванията,
когато езна музика докосне сърцето ти, нежните струни на душата,
тя остава там завинаги. Чудно изпълнение, Ати... болка, копнеж,
надежда... Слушам и пиша... мислите ми търсят мястото си...
Носталгия... бих я нарекла... Докосване до вечността...
Благодаря, мила!


Танечка, допадна ми и това ,което си доловила - Докосване до вечността...Ето едно наше пак Божествено звучене, но Орфеево! На кавал, наречено носталгия - сякаш не звуци, а магия, магия излиза от кавала, в изпълнение на Владимир Величков.
https://www.youtube.com/watch?v=nTBYpkAOr3g
цитирай
7. planinitenabulgaria - На инструмент, подобен на този в Л.А. свирят по оживените улици и пред заведения
21.08.2014 23:49
разни жълти, според мен китайци. Мисля, че това е усвъременено кемане, което турците са взели от Изтока и донесли в България ведно с тъпана, зурната и кралнето /примитивен кларинет, който Моцарт имитира в Сонатата си оп. 331/. Музиката ми звучи като арабска в комбинация с циганска, което става индийска. Но в това изпълнение тя със сигурност е доста различна от истината.
цитирай
8. tota - разни жълти, според мен китайци. ...
22.08.2014 21:46
planinitenabulgaria написа:
разни жълти, според мен китайци. Мисля, че това е усвъременено кемане, което турците са взели от Изтока и донесли в България ведно с тъпана, зурната и кралнето /примитивен кларинет, който Моцарт имитира в Сонатата си оп. 331/. Музиката ми звучи като арабска в комбинация с циганска, което става индийска. Но в това изпълнение тя със сигурност е доста различна от истината.


Благодаря, Коста, че се отби. Интересно е това, което си споделил и за музикалните инструменти и самото изпълнение. Някои смятат, че е азербайджанска, ти имаш основание, че има заемки от музика на различни народи. Самият факт, че търсят и изпълняват автентични мотиви и на други народи, доказва, че това изпълнение не е характерна само за един народ.

Хубава вечер, Коста! Поздрави на твоите хора!
цитирай
9. metlichina - божествена музика...
22.08.2014 22:57
тя пронизва душата и докосва най - нежните й струни...
благодаря ти...
цитирай
10. tota - тя пронизва душата и докосва най - ...
23.08.2014 13:08
metlichina написа:
тя пронизва душата и докосва най - нежните й струни...
благодаря ти...


Божествена е, metlichina! Вероятно ние долавяме по един и същи начин звуците.

Хубав ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12147788
Постинги: 1346
Коментари: 16857
Гласове: 70666
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031