Блогрол
Постинг
03.09.2020 02:38 -
"...за Троя и за войната срещу нашите прадеди..."
„Оттук те поели път през земите на българите, които назовават траки според предишните паметници.”
В пределите на Стара Велика България са живяли много народности, племена от различен етнос. Затова по онова време българите са били толкова различни по външен вид, някои били чернокоси, други пък - русокоси. Някои са били гологлави, бръснати глави, а други с дълги коси сплетени на плитки.
Според анонимни автори от средновековието, когато представителите на Ватикана дошли да сключат унията с цар Калоян, в разговорите с нашите първенци, те заговорили в поучителен стил за минали велики народи и за това че, Рим е произлязъл от тях, а видиш ли Българите са все още един млад и още недорасъл народ. Те споменали за Троя и водената война, след която от жителите бегълци по-късно се е съградил Рим. На тези думи Калоян се засмял и отвърнал: ,,Че кой по добре от нас ще знае за Троя и за войната срещу нашите прадеди”
Довеян от вятъра на времето, като митичен отзвук от една епична битка на древноста, е достигнал до нас единния стон на бойците, тръгнали в грандиозния поход към бъдещето, за да донесат духът и велечието на епохата, като послание към бъдещето. Яркото многообразие от герои и богове е събрано в едно, чрез взривяващото емоционално въздействие на античния колорит. Гняв и радост, смелост и разум , упоритост и отчаяние – всичките тези общочовешки черти хармонизират на фона на една абсурдна причина за епохалната троянска война Не е тайна, че по онова време полуостров Мала Азия и целият беломорски район са били запълнени с преобладаващо тракийско население. За това свидетелствува Диодор, който ни дава информация за това кои са владяли Егейско море по времето и след Троянската война. По късните автори ги определят като Мизи, Лидийци, Фриги
Към тях принадлежат и Витините, населявали големият район между Мраморно море и на юг до пределите на великия град, а на север до подножието на Странджа планина. Други групи Тракийски племена са Дарданите, чийто вожд според Илиадата е Еней – митичния създател на Рим. Ето защо този район се е явил като средищен, а градът е заиграл важно и стратегическо значение. Неговото стопанско, политическо и военно значение за тези земи му отреждат мястото на център и притегателност по отношение на различните властожелателни апетити. В същото това време град Троя е играл ролята преден пост на големият тракийски ареал. В крайна сметка, който го е притежавал, той е бил и фактическия господар на целия регион.
Вероятно за него са се водили неизвестен брой междуособни войни. Може би е минавал от ръце в ръце множество пъти. Сигурно и Фриги и Дардани и Лиди, както и Витини и други, оспорвайки си власт и господстващо положение са го завоювали и владяли многократно. Пред стените му е била пролята достатъчно голямо количество близко родствена кръв. Независимо от това неговият характер е оставал винаги един и същ, вечният авантпост на голямата Тракийска диаспора.
Божества, хора и учени
Някои автори сравняват някогашния Троя с днешния Рим.
Троя - той е бил и своеобразен културен център. В сравнителна близост до него са били и светилищата с особенно значение за Траките, а именно това на Аполон – слънцето и на Дионис – Загрей или както е бил известен по тези земи – Сабазий. Тези божества, които на един по-късен етап преминават в Елинския теократичен пантеон, са играли решаваща роля в етноопределянето на племената от двата полуострова, поради което многообразие от пътуващи жреци и богомолци са се движили от север към юг и обратно, минавайки през Троя. Дали е имало връзка междо култовите центрове, намиращи се на Балканите и тези от островите и на Мала Азия е все още неизвестно, но в същото време не и невъзможно поради всичките тези факти, за които говорим. Не напразно в едно доста по-късно време, роденият на остров Самос и живял в южната част на Апенините, както и в Мала Азия Питагор преоткрива и доразвива старата тракийска доктрина за живота и смъртта, наречена Орфизъм. Това доказва, че там, където са живели и продължават да живеят Траките, философията и житейският им мироглед не умират, независимо кой и какъв е управникът им. За тракийския характер на Троя и водената война за нея са писали немалко изследователи. Те са разкривали различни аспекти от този проблем и са му давали различни тълкувания.
Траките, с които се срещат древните гърци притежават един тотално различен мироглед. Те строят своя микрокосмос по законите на вечно променящата се и самоусъвършенстваща се природа приемайки го за част от вечната вселена. Тяхната духовна сила идва от утвърдената увереност във вечноста на заобикалящия ги космически ред. Символите на раждането и смъртта са само елементи които съпътстват моментото им съществуване и се явават част от един вечно повтарящ се цикъл. От позицията на своето определено израснало и утвърдено етно-интелектуално и социално-доминантно ниво и достигнало емоционалното си равновесие общество, те издигат в култ свещените гори, дърветата, изворите и потоците. Вярват в съществуването на нимфите и самодивите, както и в музи и демони. Самите елини от древността са приемали Тракия като земя на магьосници, вещици и лечители. Вероятно, някъде в твърде далечното минало, още в зората на своето съзряване, народите от тази диаспора ширнала се от Карпатите та до остров Крит са разбрали, че извора на живота е слънцето, а светлината струяща от него е енергията на вечността. Търсейки неговата символика те я откриват в златото и в неговата наподобаваща слънцето искрящост, за да стане символът с особена стойност за вечни времена, на хората по цялата земя. Освен това още тогава те са усетили, че звуците, трептенията и вибрациите на окръжаващия ги свят, както и възпроизвежданата мелодия може да събужда за живот, да успокоява и да лекува, както душата, така и тялото. По същия начин те са опознали лечебните сили на огъня, водата и билките и са усъвършенствали тези познания, прилагайки на практика. Може би митът за Прометей има и своето реално и земно начало, което по някакъв начин да е свързано с тогавашните знания и умения на Траките. Това е един въпрос, чийто отговор чака своето по-нататъшно време и място, но и той както е видно никак не е лишен от логиката на подсказания ни отговор.
Фулко, френски свещеник, описание на Първия кръстоносен поход - 1096 г.:
„Оттук те поели път през земите на българите, които назовават траки според предишните паметници.”
друг източник
...
"Извори за българската история"
Тагове:
Вълнообразно
Предпочитание
Хиподамия на Пелопс и Хиподамия на Ахил(...
ДРЕВНИТЕ БЪЛГАРИ, ИЛИ КАКВО НЕ ЗНАЕМ ЗА ...
Хиподамия на Пелопс и Хиподамия на Ахил(...
ДРЕВНИТЕ БЪЛГАРИ, ИЛИ КАКВО НЕ ЗНАЕМ ЗА ...
Следващ постинг
Предишен постинг
слизат от една и съща етническа територия.
Франките носят същото име като на траките, с добавката в него, че произлизат от този род. Впрочем така са ги нарекли съвременниците им - тарьi-ен-ак.
Поздрави!
цитирайФранките носят същото име като на траките, с добавката в него, че произлизат от този род. Впрочем така са ги нарекли съвременниците им - тарьi-ен-ак.
Поздрави!
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. hadjito
13. samvoin
14. tili
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. hadjito
13. samvoin
14. tili
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata