Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
24.03.2022 14:57 - "Живей ме, обич" - поетична Антология на Ясен Ведрин
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 4388 Коментари: 14 Гласове:
37

Последна промяна: 24.03.2022 22:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Щастлива съм да ви представя сътвореното чудо на един от най-талантливите, величави и мъдри български поети Ясен Ведрин image

image

Книгата на Поетът
Дела Раи

                      С посвещение!

Да я четем е Пътят ни нагоре
към висини и радост на Духа.
Написана е за мистични хора.
Родена е дълбоко в мисълта.  

Поетът е посланик на Небето.
Той пали огън в чистите души.
Перото му от ангел е заклето
да ни дарява с Божии искри. 


Антологията включва избрани творби от 7 стихосбирки на Ясен Ведрин: Търсач на бисери, Сбъднати предчувствия, Неиздъхнали спомени, Сбъдната вселена, Жълтици в дъбовата ракла - любовно философска лирика, както и Апостолическите му Бакърена паничка и Птицата в теб.

image



Гласувай:
37



Следващ постинг
Предишен постинг

1. wonder - Безкрайно се радвам, че съм част от ...
24.03.2022 15:11
Безкрайно се радвам, че съм част от екипа за създаването на този шедьовър! :)))

ЖИВЕЙ МЕ , ОБИЧ!
Ясен Ведрин

Живей ме, обич! Дълго ме живей!
Жадувай ме от бъдещи години.
За някой невъзможен юбилей,
където стават чувствата картини.

И в сребърните нишки паметта
започне всеки спомен да повтаря...
Живей ме в топлината на жарта,
когато сетен въгленът догаря.

Дълбоките ми бръчки не глади.
Реки са те с пресъхнали корита.
Живей ме! Да прелея от води,
дори солта им да остане скрита.

Сезоните на възел завържи.
Не взирай поглед в младост отлетяла.
Макар от дълголетност да тежи -
живей ме, все едно съм катедрала.

Ще минат през душата ти лъчи
и ветрове, внезапно отшумели.
Светът, подобно жълъд ще горчи,
с пропуснатите срещи и раздели.

Но ти, все още нежна, ме живей
и нека съм ти есенна отвара -
за онзи миг, когато Свят Елей
ще запечата изповед и вяра.

И някъде, в звезди на нощен свод,
две сенки вечността ще преоткрие...
Живей ме, обич! Смисълът-Живот
все още шепне, че това сме Ние!
цитирай
2. wonder - от "Жълтици в дъбовата ракла"
24.03.2022 15:22
ПО СВОЙ СИ НАЧИН
Ясен Ведрин

Гледам те по свой си начин – както огънят барут.
Винаги нееднозначен – мъдър, но и малко луд.
И не питай до къде съм прозаик или поет.
Пролетта за мен е есен, а пък лятос тъпча лед.

Търся те по свой си начин – сякаш въздухът вода.
Даже в мислите прозрачен. Като полет без следа.
Ако малко съм ти нужен – твоят глас ще ме спаси
и ще бъда вятър южен в литналите ти коси.

Искам те по свой си начин – като птица без кафез.
Смеейки се – да те плача. Да си утрешното днес.
Нямам в думите верига, но така е по-добре.
Нищото от теб ми стига – само зов да побере.

Имам те по свой си начин – даже да остана сам.
Ако в тебе съм вторачен – виждам себе си за храм.
И това за нас не крия – следвам смисъла един –
да сме сбъдната стихия от копнеж небесносин!
цитирай
3. wonder - Книгата съдържа 200 стихотворения ...
24.03.2022 15:24
Книгата съдържа 200 стихотворения на Ясен Ведрин и всичките са ми любими!
От "Неиздъхнали спомени":

ТАКА ТЕ ОБИЧАМ
Ясен Ведрин

Ако вечер очите за сън не заспиват
и светът се усмихва различен,
не терзая с въпроси душата щастлива.
Имам отговор. Аз те обичам...

Ако скитам в нощта - без чадър и без шлифер,
а дъждът ме вали романтичен,
ще се вслушам на капките в тайния шифър -
кап, кап, кап... Как сега те обичам...

Ако в утро мъгливо се стрелнат лъчите
и пробият през свода лиричен,
ще немее устата, но ще пее в очите
слънчев звън, че така те обичам.

Ако просто те видя - неземно красива,
и сърцето ми в теб се затича,
думи в мен като буйна река ще преливат...
Обич моя! Та аз те обичам!
цитирай
4. wonder - от "Бакърена паничка"
24.03.2022 15:30
ОЧУКАНА ЛАТЕРНА
Ясен Ведрин

С пръст и пепел, суета и прах,
този свят се срутва в пропаст черна.
Но защо ли дълго го мечтах
в песни от очукана латерна?
Бях ли с диагноза “луд добряк”
сред тълпи, от злоба оскотели?
С обич да дарявам - пак, и пак
мъртъвците - приживе умрели...
Ретро ми е. Смея се с тъга,
като в стара Чаплинова лента.
Хорица! Кажете! Докога
няма да смените диригента?
Фалшът по принуда ме търпи.
Мрази ме, до ярост присмехулен...
Някой ден поетът ще заспи,
а духът му в миг ще е потулен.
С лупа да го търсите - уви -
яко дим ще духне... Ще го няма...
Но сега душата ми кърви
в римите на тъжната си драма.
Само Бог отгоре я теши
и я пази да Му бъде верна...
За да имат чистите души
песни от очукана латерна.
цитирай
5. bven - Дар за любителите на изящното слово!
24.03.2022 16:28
Благодаря и на добър час:)
цитирай
6. wonder - Дар за любителите на изящното сл...
24.03.2022 16:35
bven написа:
Дар за любителите на изящното слово!
Благодаря и на добър час:)


Книгите и двете се даряват!
И "Вселенски шепот", и "Живей ме, обич!"
Благодаря!
цитирай
7. vedroley - Благодаря ти!
24.03.2022 18:00
Дела, благодаря ти за това най-приятелско представяне на моята антология! За чувството, вплетено в думите ти! За подкрепата, с която този поетичен проект беше реализиран и видя бял свят! Бог да те благослови!

Ясен Ведрин
цитирай
8. wonder - Благодаря ти! Дела, благодаря ти ...
24.03.2022 19:27
vedroley написа:
Благодаря ти!
Дела, благодаря ти за това най-приятелско представяне на моята антология! За чувството, вплетено в думите ти! За подкрепата, с която този поетичен проект беше реализиран и видя бял свят! Бог да те благослови!

Ясен Ведрин


Благодаря, че утвърждаваш силата на Поезията, че светиш в тъмното далеч нагоре, че си най-чистата и благородна душа, която е надарена свише, за да благотвори на другите човешките души!
цитирай
9. zemja - Попътни ветрове!
24.03.2022 20:13
Вярвам, че тази Антология ще се посрещне с радост и благодарност от всички почитатели на любовната лирика.
Чудесно представяне на книгата!
Поздравления, Ведрин!
Поздравления, Уондер!

Бъдете здрави и все така успяващи и обичани!
цитирай
10. wonder - Попътни ветрове! Вярвам, че тази ...
24.03.2022 21:51
zemja написа:
Попътни ветрове!
Вярвам, че тази Антология ще се посрещне с радост и благодарност от всички почитатели на любовната лирика.
Чудесно представяне на книгата!
Поздравления, Ведрин!
Поздравления, Уондер!

Бъдете здрави и все така успяващи и обичани!


Дай Боже всекиму!
И на теб също. :)))
Твоя книга бих чела с удоволствие!
цитирай
11. planinitenabulgaria - Много съм развълнуван, че стихове на Великия поет изилизат на
24.03.2022 21:57
хартиен носител. Така те ще докоснат сърцето на повече хора, като докоснаха моето. Мисля обаче, че твърде скоро ще има още стихосбирки на този Велик поет с "най-чистата и благородна душа, която е надарена свише, за да благотвори на другите човешки души", защото в тази поетична антология са включени малка част от боговдъхновените му бисери. Аз възприемам стихотворенията му както Посланията на Апостол Павел до приятелите му, но в стихове. Те ми звучат в определена тоналност - архаичната, в която звучи Библията.
Убеден съм, че скоро ще последва и нова книга, защото докато тази се издаваше, Великият поет написа още много прекрасни стихове, които също трябва да бъдат отпечатани.
Аз отново се занимавам с живота и творчеството на Хайдн и ще свържа радостта ми днес с едно негово преживяване:
Той е поканен в дома на известни виенчани, където една от домакините изпълнява на пиано различни произведения, включително и негова соната. Хайдн така харесва изпълнението й, че го отразява в дневника си, където е записал:
"Не Доротия Ертман, а Доротея Цецилия трябва да се казва тя."
Сега и аз казвам същото по повод издаването на книгата на Великия поет:
ТАЗИ ВЕЧЕР АЗ СЪМ ЩАСТЛИВ!
"Изпълнението", с което Великият поет ме вдъхнови е прекрасното му стихо "Разговор с Валжан", което той публикува днес в блога си.
След тази стихосбирка, нека да има още и още! Личности, които "светят в тъмното" сега са много нужни на Хората. Някои от тях само ще отразят светлината му, но така тя ще достигне до други, които ще я запазят в себе си.
На добър час!
Коста
цитирай
12. wonder - Много съм развълнуван, че стихове ...
24.03.2022 22:03
planinitenabulgaria написа:
Много съм развълнуван, че стихове на Великия поет изилизат на
хартиен носител. Така те ще докоснат сърцето на повече хора, като докоснаха моето. Мисля обаче, че твърде скоро ще има още стихосбирки на този Велик поет с "най-чистата и благородна душа, която е надарена свише, за да благотвори на другите човешки души", защото в тази поетична антология са включени малка част от боговдъхновените му бисери. Аз възприемам стихотворенията му както Посланията на Апостол Павел до приятелите му, но в стихове. Те ми звучат в определена тоналност - архаичната, в която звучи Библията.
Убеден съм, че скоро ще последва и нова книга, защото докато тази се издаваше, Великият поет написа още много прекрасни стихове, които също трябва да бъдат отпечатани.
Аз отново се занимавам с живота и творчеството на Хайдн и ще свържа радостта ми днес с едно негово преживяване:
Той е поканен в дома на известни виенчани, където една от домакините изпълнява на пиано различни произведения, включително и негова соната. Хайдн така харесва изпълнението й, че го отразява в дневника си, където е записал:
"Не Доротия Ертман, а Доротея Цецилия трябва да се казва тя."
Сега и аз казвам същото по повод издаването на книгата на Великия поет:
ТАЗИ ВЕЧЕР АЗ СЪМ ЩАСТЛИВ!
"Изпълнението", с което Великият поет ме вдъхнови е прекрасното му стихо "Разговор с Валжан", което той публикува днес в блога си.
След тази стихосбирка, нека да има още и още! Личности, които "светят в тъмното" сега са много нужни на Хората. Някои от тях само ще отразят светлината му, но така тя ще достигне до други, които ще я запазят в себе си.
На добър час!
Коста

Голям поет с голямо творчество е Ведрин и нямаше как да съберем квинтесенцията от всичките му книги в Антологията. Да се надяваме, че отприщихме извора и той ще се лее и тече за радост на почитателите му, още дълго време и в много издадени книги.
Да са живи, здрави и благословени Меценатите, за да се радваме всички на сбъднатата книга!
цитирай
13. rosiela - Дела,
28.03.2022 08:17
ПРЕКРАСЕН ПОЕТ И ЧОВЕК. ИСКАХ ДА ГО КОМЕНТИРАМ, МАХНАЛ КОМЕНТАРИТЕ, ЗАРАДИ ЗЛОБАРИТЕ. ТО, КАТО ИМА ЕДИН МОЦАРТ В ПОЕЗИЯТА, САЛИЕРЕВЦИТЕ СЕ МНОЖАТ И ТЕ. НА ДОБЪР ЧАС НА НОВАТА АНТОЛОГИЯ ЯСЕНОВА.
цитирай
14. wonder - Дела, ПРЕКРАСЕН ПОЕТ И ЧОВЕК. ИСКАХ ...
28.03.2022 08:25
rosiela написа:
Дела,
ПРЕКРАСЕН ПОЕТ И ЧОВЕК. ИСКАХ ДА ГО КОМЕНТИРАМ, МАХНАЛ КОМЕНТАРИТЕ, ЗАРАДИ ЗЛОБАРИТЕ. ТО, КАТО ИМА ЕДИН МОЦАРТ В ПОЕЗИЯТА, САЛИЕРЕВЦИТЕ СЕ МНОЖАТ И ТЕ. НА ДОБЪР ЧАС НА НОВАТА АНТОЛОГИЯ ЯСЕНОВА.


Поет-посланик, който има какво да каже, одухотвори и даде на Читателя!
Благодаря от негово име! :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15164219
Постинги: 3224
Коментари: 32053
Гласове: 194011
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031