07.09.2012 13:35 - НАУКАТА ПРЕЗ ХХ ВЕК - еволюцията на звездите(част 2)

Последна промяна: 09.04.2015 10:46

ГОЛЕМИЯТ ВЗРИВ И ЕВОЛЮЦИЯТА НА ЗВЕЗДИТЕ
     Защо Големият взрив е провал и звездите не могат да еволюират от газ

част втора

автор:   Ванс Феръл  - Опровергаване на еволюцията
(статията може да се разпостранява само, ако не е с комерсиална цел)

Да го кажем по друг начин, във вселената няма достатъчно материя. Този проблем на „липсващата маса” е сериозна пречка, не само за ентусиастите на Големия взрив, но също и за теоретиците на разширяващата се вселена (*P. V. Rizzo, “Review of Mysteries of the Universe,” Sky and Telescope, August 1982, p. 150).

Астрономите са единодушни, че проблемът съществува. Например, Хойл казва, че без достатъчно маса във вселената не би било възможно газът да образува звезди.

„Опитите да се обяснят едновременно разширяването на вселената и сгъстяването на галактиките трябва да бъдат до голяма степен противоречиви доколкото гравитацията е единственото силово поле в разсъжденията. Защото ако кинетичната енергия на разширяването е достатъчна за да създаде универсално разширение против гравитационното поле, то тя също е достатъчна за да попречи на местно сгъстяване под гравитацията, и обратно. Ето защо по същество формирането на галактиките се пропуска без коментари в повечето космологични системи.”—*F. Hoyle and *T. Gold, цитирано в *D. B. Larson, Universe in Motion (1984), p. 8.

Изследването на *Харуит опровергава възможността водородният газ в космоса да се сгъсти. Това е сериозен прелом в опровергаването на Големия взрив и свързаните с него теории за произхода на материята и звездите. Проблемът е двоен:

Плътността на материята в междузвездното пространство е твърде ниска.
Няма нищо, което да привлича частиците материя в космоса да се притиснат една в друга.

Използвайки по-нормални начални условия, ще бъдат необходими около 20 милиарда години, за да се произведе едно малко зрънце материя някъде в космоса. Както почти всички учени цитирани в нашата поредица от 1326 страници, Evolution Disproved , *Харуит не е креационист (*M. Harwit, Astrophysical Concepts, 1973, p. 394).

Изследователските открития на *Новотни са също много важни. В една книга издадена от Оксфордския университет, *Новотни обсъжда проблема за „газовото разсейване.”

Според физическите закони газът във вакуум се разширява, а не се свива; следователно той не може да образува звезди, планети и т.н.

Сега ще ДОПУСНЕМ,
че облаците са се събрали в онова, което еволюционистите наричат „протозвезди,” или звезди  - първо поколение.

ЗВЕЗДИТЕ ИЗБУХВАТ И СВРЪХНОВИТЕ ПРОИЗВЕЖДАТ ТЕЖКИТЕ ЕЛЕМЕНТИ

По някакъв начин трябва да бъдат направени 90-те по-тежки (след хелия) елемента. Теоретиците трябва да намерят начин да обяснят тяхното съществуване.

Теорията —  Първите образувани звезди били така наречените „звезди от първо поколение” Те съдържали само по-леки елементи (предимно водород и хелий). След това всички тези звезди избухвали по няколко пъти??. Милиарди след милиарди звезди продължавали да избухват, в продължение на милиарди години. Постепенно тези експлозии произвели всички по-тежки елементи.от къде обаче идват тези елементи?

Това схващане е също толкова лишено от разум, както и предишните.

Както всички други страни на тази теория, и тази е включена, за да вкара по някакъв начин по-тежките елементи във вселената. Еволюционистите признават, че Големият взрив бил създал само водород и хелий.

– Ядрените интервали при атомни маси 5 и 8 (от предишната статия) правят невъзможно за водорода и хелия да се променят в кой да е от по-тежките елементи.

Това е изключително важна точка, и тя се нарича „хелиев интервал на маса 4” (тоест, веднага след хелий 4 има празно място). Следователно избухващите звезди не могат да произведат по-тежките елементи.

....Някои учени размишляват, че малко могат и да бъдат произведени, но дори това не би било достатъчно за да осигури всички съществуващи тежки елементи в нашата вселена.

Сред нуклидите, които могат да се формират, има празни места при маси 5 и 8. Нито водородът, нито хелият могат да прескочат интервала при маса 5. първият интервал е причинен от факта, че нито протон, нито неутрон може да се присъедини към хелиево ядро с маса 4. Поради този интервал единственият елемент, в който водородът може нормално да се превърне, е хелий. Дори да прескочи това празно място, ще се спре отново на маса 8.

Взривът на водородната бомба произвежда деутерий (водород-2), който от своя страна образува хелий-4. Верижната реакция на ядрени преобразувания от водородната бомба биха продължили да образуват все по-тежки елементи докато стигнат до уран; но процесът спира при интервала при маса 5.

Ако не беше този интервал, слънцето би излъчвало уран към нас!

William A. Fowler,
   ..... „В последователността от атомни числа 5 и 8 са празни. Тоест, няма стабилен атом с маса 5 или маса 8. . . . Тогава въпросът е: Как може изграждането на елементите чрез прихващане на неутрони да прескочи тези празни места? Процесът не може да отиде отвъд хелий 4, а дори да прескочи този интервал, ще спре отново при маса 8. това основно възражение срещу теорията на Гамоу е голямо разочарование предвид надеждата и философската привлекателност на идеята.”—*William A. Fowler, California Institute of Technology, цитирано в Creation Science, p. 90.

УТОЧНЕНИЕ:
 -  ако погледнете в коя да е периодична таблица на елементите, ще откриете, че атомното число на водорода е 1.008. (Деутерият е изотоп на водорода с тегло 2.016.) След това идва хелий (4.003), следван от литий (6.939), берилий (9.012), бор (10.811), и т.н. При маси 5 и 8 има празни места.

Сега ще ДОПУСНЕМ, че взривовете на водород и хелий могат да прескочат интервалите при маси 5 и 8:

Няма достатъчно теоретично време да се произведат всички необходими тежки елементи съществуващи сега.

От спектрографите знаем, че по-тежките елементи са пръснати из цялата вселена.

Казват, че първите звезди се били образували около 250 милиона години след първоначалния Голям взрив. (Никой, никога не датира Големия взрив на преди повече от 20 милиарда години, а наскоро датата беше снижена на 15 милиарда години.)

Известно дълго време след като газът се събрал в звезди „първо поколение,” теоретизира се, че повечето от тях избухнали, и 250 милиона години по-късно се преобразували в звезди „второ поколение.” Те били избухнали за да образуват звезди „трето поколение.” Нашето слънце било второ или трето поколение звезда.

-  В небето няма звезди - също наречени звезди от първо поколение. Според теорията и днес трябва да има звезди от „първо поколение,” съдържащи само водород и хелий, много от които са избухнали и са образували „население ІІ”  - звезди от второ поколение.

Да, но в небето има само звезди население І и ІІ (*Isaac Asimov, Asimov’s New Guide to Science, 1984, pp. 35-36).

Теорията изисква да избухнат безброй милиарди звезди. Как биха могли случайни експлозии да доведат до чудно сложните кръгови системи, които намираме в орбитите на слънцата, звездите, двойните звезди, галактиките и звездните купове? Вътре във всяка галактическа система стотици милиарди звезди участват в тези взаимосвързани орбити.

Ако тези внимателни баланси не се поддържаха, планетите биха паднали върху звездите, а звездите биха паднали върху центровете на галактиките – или биха се разлетели!

Над половината от всички звезди в небето са в двойни системи, където две или дори повече звезди обикалят една около друга. Как биха могли такива удивителни системи да бъдат следствие от взривове?

– Няма достатъчно избухващи свръхнови за да произведат необходимите тежки елементи.

Има 81 стабилни елемента и 90 природни елемента. Всеки има необикновени качества и сложни орбити.

Когато една звезда избухне, тя се нарича нова. Когато избухне голяма звезда, тя става изключително ярка за няколко седмици или месеци и се нарича свръхнова.

Казват, че само взривовете на свръхнови могат да произведат много от необходимите тежки елементи, но има твърде малко такива експлозии.

– През цялото записана история почти е нямало експлозии на свръхнови. Ако експлозиите са ставали в миналото, те трябва да стават и сега.

Астрономите изследователи ни казват, че на всеки 100 години, се виждат една или две експлозии на свръхнови, и само 16 са избухнали в нашата галактика през последните 2 000 години.

Цивилизациите в миналото внимателно са записвали всяка една. Китайците са наблюдавали една през 185 от Хр., и още една през 1006 от Хр. Свръхновата през 1054 образува Раковата мъглявина, и е била видима на дневна светлина в продължение на седмици. Била е отбелязана и в Европа, и в Далечния изток.

Йохан Кеплер пише книга за следващата, през 1604. Следващата ярка звезда е през 1918 в Орел, а последната в булото на Големия Магеланов облак през февруари 1987.

„Свръхновите са доста различни . . . и астрономите са нетърпеливи да изследват в подробности техните спектри. Основната трудност е тяхната рядкост. Средният брой за всяка галактика е около 1 на 650 години. . . . Свръхновата в Андромеда през 1885 е била най-близката до нас в последните 350 години.”—*Isaac Asimov, New Guide to Science (1984), p. 48.

– Защо звездните експлозии са спрели така тайнствено?

Сега можем да виждаме надалеч в пространството почти назад до предполагаемото начало на времето от Големия взрив. Благодарение на телескопа Хъбъл можем да виждаме далеч в пространството назад до началото на теоретичното време на еволюционистите. Но както и с най-близките звезди, най-далечните съдържат по-тежките елементи (те са „второ поколение”), и не избухват по-често от близките звезди.

Избухването на звезда не може да произведе друга звезда. Теорията казва, че избухванията на свръхнови могат да накарат намиращия се наблизо газ да се сгъсти и да образува нови звезди. Но ако една звезда избухне, тя само ще изстреля газ във всички посоки, и всеки газ около нея ще бъде изтикан с него.

следва

при желание от ваша страна можете да си направите справка тук:

или тук:

1. dalida - ПРОИЗХОДЪТ И СЪДБАТА НА ВСЕЛЕНАТА
07.09.2012 14:08
Стивън Хокинг

Общата теория на относителността на Айнщайн предсказ¬ва, че пространство-времето е започнало в сингулярността на Големия взрив и ще завърши в сингулярността на Големия срив (ако цялата Вселена претърпи отново колапс) или в сингулярността на черна дупка (ако локална област като звезда колапсира). Всяка попаднала в дупката материя ще се разруши в сингулярността, а отвън ще продължи да се възприема само гравитационният ефект на нейната маса. От друга страна, когато отчетем квантовите ефекти, масата или енергията на материята вероятно накрая ще се върнат към останалата част от Вселената, а черната дупка заедно със сингулярността ще се изпари и накрая ще изчезне.
2. jordito - Дълъг път трябва да извървим.
07.09.2012 14:44
Вселената крие много тайни.
3. golden - Вселената наистина крие много тайни,
07.09.2012 14:51
а ние нямаме тези познания,за да ги усвоим.

За това пък, учените правят и невъзможното,за да ни ги покажат.

Независимо дали това показване е чрез компютърни симулатори или чрез снимките от Хъбъл.

Напоследък изникнаха толкова много хипотези, че човек се чуди вече на кои да повярва.
4. yotovava - Поняога се чувстам като пиле в кълчища,
07.09.2012 15:04
а както се казва - истината е някъде там.
5. planetar - :-)
07.09.2012 15:05
Благодаря! Интересно е.
6. tutankhamon661 - dalida
07.09.2012 16:17

Ще чакаме някой ден да има достатъчно издържана хипотеза.

А ние ще я прочетем в някой друг живот ...

7. saadi - Извинявай , Далида , но това е поредната порция глупости на Ванс Феръл .
07.09.2012 21:20
Не ми се пишат дълги обяснения, защото съм с вградена клавиатура и докато го начукам с мишката буква по буква...:-))
Все пак ще опитам :
1. "Във вселената няма достатъчно маса за различните теории за произхода на материята и звездите. Общата средна плътност на материята във вселената е около 100 по-малка от количеството необходимо за теорията за Големия взрив. Вселената има много малка средна плътност. "

Да, ако Вселената е плоска равнина. А тя с положителност не е такава.
Да, ако Черните дупки не съществуват. Но ако съществуват, то разпределяйки общата им маса сред пространството, бихме получили достатъчно задоволителна плътност .

2."Изследването на *Харуит разглежда математическата вероятност водородните атоми да се съберат и да образуват малки зърна от няколко атома, чрез случайно събиране на междузвездни атоми и молекули в едно ядро, като минават един покрай друг с различна скорост използвайки най-благоприятни условия и максимално възможната сила на привличане за частици, Харуит определя, че времето необходимо за газ или други частици да се съберат в куп с радиус една стохилядна от сантиметъра е около 3 милиарда години! "

Безсмислено изследване що се касае до Големия взрив . При него изобщо не е имало газ . В колосалната температура на новородената Вселена , водородът е бил в състояние на плазма . Частиците не са приличали на прашинки летящи от централна точка НАВЪН , а са били под формата на гъста "каша" , в която са се сблъсквали непрекъснато и във ВСИЧКИ ПОСОКИ . Частиците не могат да "летят" със "свръхзвукова" скорост (велика глупост) само в една векторна посока , поради това, че освен линейна, притежават и странична скорост.

Как се сливат атомни ядра, каква роля играе силното ядрено взаимодействие и що е то електромагнетизъм, всеки може да прочете в интернет и тогава съвсем ясно ще види, защо и как се образуват химичните елементи и пука ли им какво мисли г-н Феръл за тях.

Надолу написаното в статията, засега няма да коментирам,че ми окапа ръката :-))
8. abstrakttsionist - Не ми се пишат дълги обяснения, з...
08.09.2012 08:26

Хо , че дори и да е имало само супа от сгъстени частици , преди взрива , те нали са се сформирали във атоми , които вследствие на налягането ще се разлетят в най различни посоки , как ще стане фантастичното им обединение във звезди и галактики ? теорията на големият взрив ряпа да яде.
Те физиците още не знаят що е то гравитацията и електромагнетизма , също и моделът на атома не е верен , а тръгнали да обясняват произхода на вселената. Съвременната академична физика не е вярна и трябва да се пренапише.
9. saadi - "Хо , че дори и да е имало само супа от сгъстени частици , преди взрива ..."
08.09.2012 10:42
???

"...те нали са се сформирали във атоми , които вследствие на налягането ще се разлетят в най различни посоки..."

???

"...също и моделът на атома не е верен ..."

???

"Съвременната академична физика не е вярна и трябва да се пренапише."

Като гледам , ти вече си се заел с тази задача .

10. анонимен - VRaiko - Виждаш ли Бога?
08.09.2012 12:09
Съвременните учени не виждат Бога. Когато го видят, ще разберат как могат да се прескачат атомни границии и как от водорода се стига до урана.
11. анонимен - Четем книгата "Опровергаване на еволюцията" на Ванс Феръл и наистина има доста добри аргументи
08.09.2012 12:41
Еволюцията, особено недоказаната е МИТ.

Важно е да се осъзнае, че еволюцията я преподават на децата като религия, а не като наука. Тъй като сведения за еволюцията, отделни щрихи и детайли, тълкуване на факти от еволюционна гледна точка, и еволюционни хипотези започват да се дават на децата на много малка възраст, още преди самите те да имат представа от научни аргументи, и практически им се сервират като фон, който те попиват и възприемат като нещо естествено. И затова е важно децата да изучават естествените науки от креационистка перспектива, и да се научат да мислят презумптивно, за да могат да отсяват фактите от техните еволюционни тълкувания, и да правят разлика между факт и мит.
12. анонимен - Защо еволюцията е невъзможна?
08.09.2012 12:42
1. Еволюция никога не е била наблюдавана от никой до сега!
2. Еволюцията нарушава 2-ри принцип на Термодинамиката!
3. До сега никой не е открил достоверни преходни форми!
4. Животът не може и не е възникнал от нежива материя по случаен път!
5. Еволюцията е само една (недоказана) теория!

Случайното възникване на живота е също толкова невероятно, колко и сглобяването на самолет "Боинг" от смерч, извил се над сметище.

Филмът "Where Does The Evidence Lead? /Накъде ни насочва доказателството?(2004)" разглежда въпроса дали живите организми на нашата земя са възникнали чрез случайни процеси и струпване на химически съединения чрез еволюцията до познатите сложни живи същества или живота е създаден от един Разумен Творец на Вселената. Повечето мнения в него са на учени, биолози, и професори. Явно вече и Науката стигна до извода, че света е създаден от Разумен Интелект. В християнството ние Го наричаме Бог и общуваме с този Бог чрез лична молитва и чрез Словото което е дал - Библията.
13. abstrakttsionist - 1. Еволюция никога не е била набл...
08.09.2012 17:48
1. Еволюция никога не е била наблюдавана от никой до сега!
2. Еволюцията нарушава 2-ри принцип на Термодинамиката!
3. До сега никой не е открил достоверни преходни форми!
4. Животът не може и не е възникнал от нежива материя по случаен път!
5. Еволюцията е само една (недоказана) теория!

Напълно сте прав.
Поздрави
14. abstrakttsionist - Еволюцията, особено недоказаната ...
08.09.2012 17:51
Еволюцията, особено недоказаната е МИТ.

И вие сте напълно прав.
поздрави
15. dalida - :)))
09.09.2012 07:55
tutankhamon661 написа:

Ще чакаме някой ден да има достатъчно издържана хипотеза.

А ние ще я прочетем в някой друг живот ...

---------------------------------------
Здравей!
Все повече и повече учени от света се замислят, дали да не пренапишат историята за възникването на вселената и произхода на човека. Но,като знаем как догмите определят начина ни на живот, май това пренаписване ще стане през 22 век. А,може би греша и това ще се случи много по-рано.
16. dalida - Моето мнение за еволюцията е:
09.09.2012 08:03
1.ако Дарвин е предполагал, че след неговите "изследвания" ще се появат съвсем различни и нови доказателства, които ще оборят неговата гледна точка, може би никога нямаше да се заеме с тази задача - да сравнява маймуната с човек.
Дали пък тази му идея не е поръчка на някой откачалник - такива ги има и днес. Просто си поръчват нещо за "доказване" и си плащат да бъде "доказано".
Както Леонардо д Винчи е получил поръчка да нарисува "Мадоната - непорочно зачатие" и той я нарисувал заедно с двете й деца - Исус и брат му,който църквата определя за негов братовчед, а не като брат. Но, Д Винчи го е нарисувал много добре - на по-нисък ранг от Исус. А "Мадоната " отделно нарисувал като себе си. Дали не е искал да се подиграе на църквата и Ватикана? Или целта му е била просто отмъщение, заради забавените и не изплатени пари, които са му обещали.
17. begetron426 - Еволюцията е факт...
15.09.2012 22:12
Еволюцията е факт, който трудно може да се отрече, защото, ако познаваме и разбираме добре Менделеевият химичен закон ще наблюдаваме еволюционно развитие. Започва се от водорода и всеки следващ химичен елемент се получава от по-предния плюс 1 протон, 1 неутрон и 1 електрон, а изотопите получават 1 или повече неутрони към съответния елемент, поради което атомното ядро става неустойчиво и елемента става радиоактивен. Възможностите на химичната наука днес са такива, че днес тя може да произведе изкуствено всеки елемент и да превърне желязото в злато, но това не е необходимо и икономически неизгодно, защото 1 гр. такова злато ще струва няколко хиляди пъти по скъпо от натуралното злато. До там се е стигнало, че учените вече получават трансуранови елементи и са стигнали до 120 елемент. Какво може да бъде това освен еволюция. Развитието да тръгне от най-простия елемент и да стигне до урана. Тези процеси стават и на нашето Слънце, само че там се стига до по-леките елементи. Например до желязото. Предполага се, че Слънцето е била масивна звезда, а такива звезди имат по-кратък живот и избухват като свръх нови и при това избухване се получава необходимата температура за синтез на по.тежките химични елементи, при което се раждат планетите от изхвърлената от звездата маса. След избухването на звездата ie освобождава част от масата, която обикаля около нея и от която се образуват планетите. Звездата при този процес не уплътнява някакъв газов облак, за да се образува друга звезда както пише журналиста Феръл, а тя се преражда в по-спокойна и по.дълго живееща звезда, което създава благоприятни условия за еволюция на планетите и благоприятни условия за възникване на живот на някоя от тях. Защото за всичко това са необходими милиарди години развитие, а една масивна звезда живее няколкостотин милиона години, които са недостатъчни за поява на планети и живот на тях. Всички звездни обекти не са теории, а са открити като реални обекти: звезди от типа на Слънцето, неутронни звезди, черни дупки, квазари, звездни купове, галактики, маглявини и др. Така че Фъръл е направил още по-голямо извръщение от това при описание на Големия взрив. Това е така, защото в този еволюционен етап обективните научни доказателства преобладават над неизяснените. Вече много се знае от науката за раждането, животът и смъртта на звездите. Огкрити са и над 500 планети извън Слънчевата система. Религията казваше, че няма други планети освен тези от Слъчевата система. Тя казваше, че Земята е център на Вселената, че е плоска, че не се върти и много др., заради които гореха хора и книги на кладити, за да задушат познанието, но не успяха. Следователно „научните“ налудначави нелепости, които описва Фъръл са за вярващи наивници, а той си е взел пая от своите писания. Няма място, където да не е сгрешил и пригодил писаното в полза на религията, от Големият взрив до раждането на планетите. Сигурно продължава и на татък. Поздрав!!!
18. abstrakttsionist - Re: begetron426 ХоХо бърбориш много
15.09.2012 22:43
[quote=begetron426]Еволюцията е факт, който трудно може да се отрече, защото, ако познаваме и разбираме добре Менделеевият химичен закон ще наблюдаваме еволюционно развитие. Започва се от водорода и всеки следващ химичен елемент се получава от по-предния плюс 1 протон, 1 неутрон и 1 електрон, а изотопите получават 1 или повече неутрони към съответния елемент, поради което атомното ядро става неустойчиво и елемента става радиоактивен. Възможностите на химичната наука днес са такива, че днес тя може да произведе изкуствено всеки елемент и да превърне желязото в злато, но това не е необходимо и икономически неизгодно, защото 1 гр. такова злато ще струва няколко хиляди пъти по скъпо от натуралното злато. До там се е стигнало, че учените вече получават трансуранови елементи и са стигнали до 120 елемент. Какво може да бъде това освен еволюция. Развитието да тръгне от най-простия елемент и да стигне до урана. Тези процеси стават и на нашето Слънце, само че там се стига до по-леките елементи. Например до желязото. Предполага се, че Слънцето е била масивна звезда, а такива звезди имат по-кратък живот и избухват като свръх нови и при това избухване се получава необходимата температура за синтез на по.тежките химични елементи, при което се раждат планетите от изхвърлената от звездата маса. След избухването на звездата освобождавайки се част от масата, която обикаля около нея и от която се която се образуват планетите. Звездата при този процес не уплътнява някакъв газов облак, за да се образува друга звезда както пише журналиста Феръл, а тя се преражда в по-спокойна и по.дълго живееща звезда, което създава благоприятни условия за еволюция на планетите и благоприятни условия за възникване на живот на някоя от тях. Защото за всичко това са необходими милиарди години развитие, а една масивна звезда живее няколкостотин милиона години, които са недостатъчни за поява на планети и живот на тях.

И нищо същественно не казваш , еволюция , тук на земята НЯМА! другаде може ама ТУК н