Има една наука, която много плаши буржоазията. Тази наука не се изучава в буржоазните университети. Тя е тотално отричана от буржоазните философи, социолози, икономисти, политолози, идеолози и всички буржоазни учени, които имат за обект изучаването на човешкото общество, защото анализира обществото, включително и буржоазното и доказва преходността на всички обществено-икономически формации. Преходност, тя побърква буржоата, който се мисли за вечен върху своята частна собственост и се опиянява от собствената си значимост. Тази наука извежда законите, по които се развива обществото, от природата и от самото него. Разглежда човека като продукт и комплекс от обществените отношения. Мразената от буржоазията наука внася яснота в структурата на обществото и неговото развитие. Разделя общественото битие от общественото съзнание и поставя битието като първично, а съзнанието като вторично, производно на битието. Определя за основа, база на обществото, отношенията в материалното производство. Извежда различни обществено-икономически формации в зависимост от различните икономически отношения в процеса на материалното производство. Изследва ролята на труда във възникването и живота на обществото и на отделния индивид. Човекът е животно, но обществено, политическо животно. Човекът е същество, което се труди. Дава определение за свобода и необходимост, изяснява историческата необходимост и съзнателната дейност на хората като доказва, че свободата е осъзната необходимост. Изяснява значението на природните условия в историческото развитие на обществото, които са съществен, но не решаващ фактор за икономическото ниво на развитие. Дава определение на производителни сили и породените при тяхната употреба производствени отношения. Обяснява що е производителни сили и производствени отношения от гледна точка на общественото им значение и определя научно-техническия прогрес като рационалното зърно в производителните сили. Изследва общата структура на обществото и го разделя на база и надстройка. Разглежда обществото като диалектическо единство на класи и класови прослойки, които водят борба помежду си. Дава определение за класа и класов интерес. Изяснява ролята на държавата в класовата борба. Разглежда социалната революция като връх в развитието на обществото и в частност социалистическите и националноосвободителните революции. Анализира движещите сили на революцията и посочва кога пролетариатът и националноотговорната буржоазия могат да бъдат съюзници. Тази наука изяснява причините за войните, които винаги се представят превратно от буржоазната апологетика, защото буржоазията печели добре от тях и крие печалбите си от конкурентите и от народа. В предмета на тази наука е и общественото съзнание и неговата роля в обществото. Науката определя значението на идеите, които също оказват влияние в развитието на обществото. Идеите се пораждат от материалния живот на хората и оказват обратно влияние върху него. Неин предмет е и ролята на народните маси и на личността в историята. Народните маси са движещите сили на историята, а личността е успешна, когато се съобразява с изискванията на времето и обективното развитие. Личността без подкрепата на народните маси е трагична, а народните маси без водач са стихия. Успехът идва, когато движението на масите и личността са налице в диалектическо единство.
Тази наука е Историческият материализъм – "За разлика от специалните исторически науки историческият материализъм изучава не отделни страни на обществения живот, не един или друг вид обществени отношения или явления (икономически, политически, юридически, идеологически), а обществото, неговото развитие, обществения живот като цяло, в цялата съвкупност, вътрешна връзка и взаимодействие на неговите страни, отношения и процеси. За разлика от специалните обществени науки историческият материализъм изучава не частните и особените закони, на които е подчинено развитието на икономическите, политическите или идеологическите процеси, а най-общите закони на общественото развитие."
Тагове:
Руските извършители ще бдат издирени и и...
Русия ще изгуби всичко защото ще бъде ра...
Според мен, нужен беше етапът на тезата Б О С, като подготовка за възраждане на по-високо равнище на тезата Н С, за да се достигне СИНТЕЗЪТ м/у двете тези. Защото реалният (единствен досега) съветски социализъм ЗАГУБИ СТУДЕНАТА ВОЙНА заради едностранчивостта на тезата Б О С. Докато буржоазията излезе по-приспособима, отколкото й приписваще Маркс, поучи се от великите му достижения и от великото държавно строителство на Ленин и Сталин и победи в научно-техническия прогрес, и оттам - в студената война.
Но това е дълга тема.
Съзнанието също оказва влияние върху битието.
През 1986г. да, 1 9 8 6г, съм чел в съветско научно списание, че РАБОТНИКЪТ движи техническия прогрес. Невероятна глупост, сега я пиша и пак не вярвам, че съм я чел. Тая глупост следва от НЕПРИЗНАВАНЕТО на водещата рола на съзнанието, на разума, на науката. Които, разбира се, не са откъснати от битието, както мозъкът не е откъснат от тялото.