Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Календар
«  Октомври, 2018  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Постинг
06.10.2015 22:59 - Зимни неволи / топлина, камфорт и икономии
Автор: dalida Категория: Технологии   
Прочетен: 1598 Коментари: 2 Гласове:
8

Последна промяна: 06.10.2015 23:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                                Отново за климатиците / зимни неволи


                     Покупка на климатици -  избор на модел по мощност



В продуктовите листи на  повечето марки  има  няколко основни модела, подредени по хладилна  мощност както следва:
2,0 кВт – 7000 BTU 2.5 кВт – 9000 BTU 3.5 кВт – 12000 BTU 5.0 кВт – 18000 BTU


BTU – Britain Thermal Utility или британска топлинна единица - това е  още една мерна единица, като вата, калорията или конската  сила. Популярност са  добили названията -  "деветка",  "дванайска" и така нататък.


Покупка на климатик -  теория и практика
Най-простите модели климатици могат да работят само на  охлаждане, изсушаване на въздуха и вентилация. Те   вече не се предлагат на нашия пазар, с изключение на специализирани промишлени приложения. Следващият вид - термопомпени конвенционални климатици, които освен на студено, могат да работят и в режим отопление, са най-разпространените в настоящия момент. При тях е реализирана възможност за обръщане посоката на движение на хладилния агент, което позволява пренасянето на топлина и в двете  посоки. Все пак по този критерий, този вид климатици нямат общо с инверторите.Тези климатици вършат чудесна работа , ако само ще се охлаждате, или ако се използват за отопление през преходните периоди.


При покупка на  кондиционер не бива да се  обръща чак толкова голямо внимане на предлаганите сменяеми филтри. Повечето от тях почти не способстват  за пречистването  на въздуха, а и имат някаква трайност /която обикновено е 3 месеца/ , на която после никой не обръща внимание. Заслужават внимание филтри и екстри, които са постоянни или имат живот поне 2-3 години като йонизатор, плазма филтър, UV лампа.


При избор на климатик / особено когато се купува основно за отопление/ е хубаво да се абстрахирате от допълнителните екстри, които са хубаво нещо, но имат смисъл когато са допълнение към качествен климатик, и не се налага да плащате безумна цена за тях. Също да се обърне внимание на няколко основни момента:  1. Климатикът да има достатъчно мощност за Вашето помещение; / Тук е нужно да се предвиди,че при Т-10С на конвенционалния климатик, изходната отолителна мощност пада с около 50-60 %, а на инвенторния  - с  20-25%. Загуба на мощност,която трябва да се предвиди при покупката.
2. Да е достатъчно икономичен  /енергиен клас А/ ;
3. Да е надежден - не всички големи фирми правят достатъчно надеждни климатици. Фактът, че една фирма е известна, прави добри телевизори, DVD или GSM не означава автоматично, че и климатиците  са добри. Всички добри монтажни фирми имат достатъчно примери и опит с такива климатици.


Специалистите съветват:
1/  Не Ви препоръчваме да се предоверявате на съветите на хиперактивни и всезнаещи потребители на форумите, защото те обикновено не са безкористни, и най често са служители на фирми за монтаж, които си правят  индиректна реклама.  2/  Не Ви препоръчваме също и консултациите в големите хипермаркети, защото консултантите там не са достатъчно тясно специализирани. Те продават климатиците както останалата  битова техника - на кашони като след това не носят никаква отговорност за  съветите си.  3/  Най-добрият избор на климатик се прави от специалист, след оглед на помещението, при което се уточнява не само мощността и марката , но и начинът за монтаж.

Най- важното за всички климатици.

И накрая, едно от най- важните неща за отоплението с климатик е, дали машината е обслужвана правилно и редовно. Това означава дали този, който е монтирал е дозирал точно необходимото количество фреон, дали са спазени изискванията на производителя за работата  и дали тръбният път, който свързва външното тяло с вътрешното (или вътрешните тела) е правилно поставен. Освен това, ако живеете на място, където е прашно от уличен трафик или промишлена дейност, много добра идея е често да поглеждате и почиствате филтрите на вътрешното тяло на Вашия климатик , защото, ако самите филтри са замърсени, това ще намали дебита на въздуха, който преминава през тялото на климатика, в резултат на което мощността също намалява, а в определени случаи може да доведе до дефектиране на компресора. Понякога външното тяло също трябва да бъде почистено, но тази дейност е хубаво да се извърши от квалифициран техник, който обикновено проверява цялостно работата на климатика със съответните сервизни инструменти и уреди. Ако се наложи, той може да демонтира целия климатик и да направи профилактика в сервизна база.  

за подробности тук: http://www.nippon.bg/news/5/p-strong-pokupka-na-klimatitsi-nbsp-izbor-na-model-nbsp-i-moshtnost-strong-p.html  



Гласувай:
8
0


Вълнообразно


1. dalida - Допълнение - забравих да спомена за:
06.10.2015 23:36
Широко разпостранено мнение е че климатиците не работят при външна температура -20 градуса.

Всъщност всеки климатик би могъл да работи и до -40, защото повечето фреони в този момент спират да се изпаряват и като следствие, външното тяло просто няма да генерира фреонови пари, които след това да бъдат компресирани. По този начин Вашият климатик спокойно ще работи при -20, но проблемът е малко по - различен - той просто няма да има достатъчно мощност, която да използвате за отопление. Затова специалистите съветват - помогнете на вашия климатик с отделен отоплителен уред (духалка или конвектор), който да вдигне вътрешната Т до необходимите 21 градуса,за да не се затруднява външното тяло на климатика.
Запомнете че -
Колкото е по -студено навън, толкова по- големи са топлинните загуби на помещението - т.е. при -20 Вие ще имате нужда от двойно повече топлина, отколкото при 0 градуса. Именно тук бихме искали да Ви напомним, че независимо какъв начин за отопление сте избрали, добрата ТОПЛОИЗОЛАЦИЯ на помощението е най-важна!
Когато навън Т е много ниска, оставете климатика да работи при ниска Т (18*С) вътре, за да не замръзне външното тяло. Т.е. за да работи добре вашия климатик трябва (не е задължително) той да работи нон-стоп (24часа - т.е. денонощно), особено при ниски температури навън. (Обикновено при 18*С е слим режима, когато го настройваме за нощен режим - за да спим спокойно без звука от климатика да ни дразни.)И, когато Т навън се вдигнат, тогава климатика без затруднения ще си върне възможностите отново да топли нормално.

цитирай
2. djem - И ОЩЕ НЕЩО
07.10.2015 10:04
МОНТАЖ, ЦЕНА И ТЕСТ НА КЛИМАТИКА
Често пъти монтажниците си спестяват (икономисват части) от климатичната система, които са платени от клиента, но той не знае за това. ЕТО ВИ пример КАКВО включва ЕДИН стандартен МОНТАЖ на климатик:

В ЦЕНАТА на монтажа е включено: (за малки климатици - от 120 до 150 лв, за големи климатици от 180 до 300лв,а понякога и повече, зависи от спецификата на климатика)
140лв. - 150лв - 9 000, 12 000, 14 000 BTU Кабел канал PVC 60/80 - 20лв/м
180лв. - 16 000, 18 000, 24 000 BTU
250лв. - по-големи от 24 000 BTU
250лв. - Мултисплит, Колонен, Касетъчен тип

УДЪЛЖАВАНЕ
Удължение на захранващ кабеп - ШПВС - 4х2.5 - 6лв/м
ПРИ МОНТАЖА КЛИЕНТА ТРЯБВА ДА ПОИСКА ОТ МОНТАЖНИЦИТЕ - МОНТАЖНАТА КНИЖКА, КОЯТО ИДВА С КЛИМАТИКА. В НЕЯ Е ОПИСАНО КАКВО ИМА В КАШОНА И КАК СЕ МОНТИРА. ТАМ Е И ГАРАНЦИОННИЯ СРОК НА КЛИМАТИКА И ЧАСТИТЕ МУ.)

1. ТРАНСПОРТ в града пренасяне на климатика и монтажните материали и инструменти.
2. закрепване на вътрешно климатично тяло в зависимост от вида на вътрешната стена. Монтаж и нивелация на стойките на вътрешно и външно тяло.
3. използване на прахосмукачка и ПОЧИСТВАНЕ след монтаж , ИЗХВЪРЛЯНЕ на опаковката на климатизатора.
4. ПОДПРОЗОРЕЧЕН или СТЕНЕН монтаж по фасадата на външно тяло, където има нормален монтажен достъп.
5. пробиване една дупка във външната стена до 30 см., БЕЗ вкопаване на тръбен път или вътрешна декорация.
6. НАПРАВА на електрически и тръбни връзки.Превързване на тръбите, кабелите, изолациите и дренажа в бяла бандажна лента(слънце защитна) направена под формата на пакет.Вакуумиране на тръбния път.Запълване на вътрешния отвор(силикон) около тръбния път.
7. монтаж на СТАНДАРТНИ ГУМЕНИ ТАМПОНИ на външното тяло с цел избягване на каквито и да са вибрации.(ТАМПОНИТЕ си идват с климатика, НЕ СЕ ЗАПЛАЩАТ отделно. Някои торикати-монтажници, използват незнанието на клиента и го карат да си плаща тампоните - те влизат в цената на климатика.)ВНИМАВАЙТЕ ЗА ДОКУМЕНТИТЕ, КОИТО СА ВКЛ. В ЦЕНАТА НА КЛИМАТИКА - в монтажния мануел на всеки климатик е описано ТОЧНО как ТРЯБВА да се прави МОНТАЖА.(СЛЕДЕТЕ работата на монтажниците).
8. ТЕСТ с азот за проверка на тръбния път за течове(извършва се от много малко фирми).Попълване на гаранционна карта и др. документи.
9. ВАЖНА ОПЕРАЦИЯ -вакуумиране на готовата система - ВНИМАНИЕ!! - ТОВА ВАКУУМИРАНЕ не се прави от много ФИРМИ).
10. ВЪВЕЖДАНЕ в експлоатация на готовата система и ОБЯСНЕНИЕ за работа на клиента с дистанционното.
ЗА ФРЕОНА трябва да знаете!!!
ЧЕ - неговата температура при фазови преходи практически не се изменя.
Затова при УТЕЧКА от системата съставът на сместа в контура остава без изменение, което позволява да се добави необходимото количество фреон след ремонта и да се избегне пълна регенерация.
11. ТЕСТВАНЕ на пусната вече климатична система за подавана температура от вътрешното тяло, ток на консумация, максимални работни налягания измерени в външното тяло както в режим на охлаждане така и в режим на отопление.
12. в цената на монтажа НЕ Е ВКЛЮЧЕНА изработка на токозахранващ кръг.
13. КЛИМАТИКА - СТАНДАРТНО най-често се включва в най близкия контакт, като за целта се налага удължаване на фабричния шнур до 3 метра (стандартно е 3 метра) И
14. Дренажен маркуч до 3 л.м. е включен в стандартния монтаж.
15. Стойки - 1 к-т. Г-образни
16. Крепежни елементи

ВСЯКО допълнително у-ство или тръби към климатика се заплащат от клиента на л.м.
КОЛКОТО тръбния път е по-дълъг, ТОЛКОВА загубите на топлината ще са по-големи, ЧУВА СЕ бълбукане и др.странни звуци!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dalida
Категория: Бизнес
Прочетен: 4568082
Постинги: 893
Коментари: 4410
Гласове: 24755