Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
18.05.2010 06:45 - АЗ - ЪТ
Автор: dalida Категория: История   
Прочетен: 1276 Коментари: 2 Гласове:
3

Последна промяна: 21.04.2011 22:31


                              КОГАТО  ЧОВЕК  КАЗВА  " АЗ "

           Всяка  мисъл, всяко  чувство, усещане, възприятие, всяка желание, искане и неискане, обич и ненавист,  представляват  някакво "АЗ".
           Тези  " АЗ "  по  отделно, не са свързани, не са координирани едни с други, по никакъв начин.  Всяко от тях зависи от впечатлението ни, в даден момент.  Има една, само една мъничка групичка от  "АЗ", които  са  асоциирани от спомени или въображаеми сходства.
 Нашият мозък възприема нещата от живота, при всеки отделен индивид, различно. Нали така? Нормално е. Ние сме различни.
      Когато човек казва "АЗ",  той има предвид целият себе си.
Друг е въпроса, когато човек казва с пълното съзнание "АЗ", дали наистина го мисли  или само си въобразява, че това е желанието му в действителност.
     Промените в човека настъпват заедно с  измененията му в разбиранията му спрямо желанията му, спрямо съзнанието му.
     За пример давам себе си: преди  четирийсет дни отказах цигарите изведнъж. Просто реших, че с тях бях дотук. Казах си - КРАЙ  на цигарите! Не могат едни папироси да ме командват и аз да им се подчинявам, като пионка.
    Когато човекът прояви достатъчно отговорност към действията си и отговорност към думите си, той става друг човек. Тогава хората казват за него - той е отговорен за действията си, той, знае какво прави!
     Защото, аз познавам човек, който, казва едно, а прави съвсем друго. Това му качество, не му прави чест, не е справедливо спрямо другите, те му вярват, а той ги лъже.

               ЧОВЕШКОТО  СЪЗНАНИЕ

      Човешкото съзнание се разделя на четири невидими части - сън, будно състояние, самосъзнание и обективно съзнание.  Една част от живота си, човек прекарва в сън, другата част в бодърстване, действие.
     При обективното съзнание не са възможни никакви експерименти.
 В действителност, ние хората, съвсем не познаваме себе си.
 Ако е обратното, кой от тук присъстващите, може да докаже, че идеално познава себе си, че може да гарантира за  това, което казва и е сигурен в действията си?
 В даден момент или в дадени моменти, хората си мислят, че знаят всичко за самите себе си, но дали в действителност е така?
   Ние можем, когато поискаме, стига да имаме в действителност желанието да разберем, какво всъщност преставляваме НИЕ в очите на останалите.  Можем ли да се видим отстрани в действителност?  Някой задавал ли си е този въпрос? 
 Според мен, НИЕ не познаваме основно и в действителност напълно, себе си, затова, понякога, не можем и да си имаме доверие.  Как да изучим самите себе си?
  Въпрос, на който всеки трябва да си отговори самостоятелно. Без да се влияе от външни намесващисе действия и мисли.
 Така, както изучаваме машината  отвътре навън, така трябва да изучим и себе си .........................
                                                                                   следва....



Тагове:   човек,   мислене,   Ние,   аз,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. marley - mnogo sa
19.05.2010 21:39
horata, koito se fukat, Az sum velik, AZ sum nesto v tozi jivot, a ti kakvo si?
цитирай
2. анонимен - Всеки мо...
20.05.2010 13:34
Всеки може да се похвали с нещо, което е направил през живота си.
Добрите дела винаги се помнят. Лошите - също, но те се помнят, за да им се противопостави човек, след време. Затова личностно моето АЗ, си е мое и аз отговарям за него. /Вяра/
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dalida
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 6214610
Постинги: 1102
Коментари: 4873
Гласове: 29490
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930