Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
06.02.2008 11:44 - КУЛИНАРИЯТА
Автор: dalida Категория: Рецепти   
Прочетен: 395 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 25.04.2011 00:55


              ДА СИ СГОТВИМ НЕЩО ВКУСНО

Гивезилъци! Да, ама не! Това си е цяло изкуство!
Имам предвид готвенето.
То, не ми е хоби,  не е и  задължение. Прави ми удоволствие, когато сготвя нещо вкусно и който го яде, да си оближе пръстите.
Дивечът. Не, че съм чревоугодник, но обичам, когато готвя да си правя кефа. И с такова настървение го правя, че отстрани погледнато изглежда, като че ли само това съм правила през целият си живот.
Честно, казано,  научих се да готвя едва, когато се омъжих.
В първите ми стъпки имах чувството, че съм толкова несръчна и неспособна да сготвя и най-простото ядене, че ми идеше да се гръмна.
Но, с времето се научих. Мама не ме е учила. Тя беше свикнала да прави всичко, вместо мен и така ме научи на мързел.
Но, да се върна на темата - как готвим и как го правим?
При местните ястия има тънкости, които не трябва да пренебрегваме.
 Ето един начин за приготвяне на вкусно руло.
При дивечът -  има една тънкост, месото трябва да престои няколко часа в марината, за да изгуби специфичният си  мирис.
Когато приготвям кайма от пуйка в домашни условия винаги слагам малки пърченца сланина, около 50 грама,без кожата, за да стане каймата по-вкусна, а яденето по-сочно. Слагам също във вече готовата кайма - едно яйце и малко настърган кашкавал, за  да  не се напука при печенето.
За направата на  рулото, освен каймата е необходимо и хубава плънка. Обикновенно плънката е от зеленчуци, но понякога слагам и гъби с топено сирене, купчета твърдо сварено яйце, варен морков и  сухи подправки.
Когато правя рулото от месо, винаги сплесквам месото с дървеното чукче за пържоли, както отвътре, така и отвънка. Посолявам го, овалвам го в подправките. Колкото по- тънка стане основата, толкова по-лесно ще се завие и няма да се  цепи.
  При  направата на основата от кайма  - тя се  разтила върху мокра  памучна кърпа, с която се завива рулото. След като се навие с плънката вътре, кърпата  се маха, пристягам рулото лекичко без да слагам конец, оформям го, ако има нужда,  слагам го в  правоъгълна тавичка и го пека на 190 градуса. В зависимост от мощността на фурната, времето за печене е различно. Аз го пека около 1 час, като на всеки 10 минути го наблюдавам.
Когато правя рулото от месо, винаги го стягам с конец. Само благодарение на него, месото става  оформено правилно и не се разпада. Необходимо е и да намажете рулото отгоре с яйце,  преди да го сложите във фурната, за по-хубав вид. Освен това, за да стане рулото така, че да се топи в устата, го овивам във фолио. Така го пека 20 минути, след което  махам  фолиото  и оставям  рулото  да се пече  - до зачервяване. И според предпочитанието, някога след като вече е готово за консумация,  отгоре го поръсвам с настърган кашкавал или  сирене. Вкусно е! Опитайте! Няма да съжалявате!





Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dalida
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 6221431
Постинги: 1102
Коментари: 4873
Гласове: 29490
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930